B2B Marketing (Engels)
A radically different approach for business-to-business marketers
Steve Minett
Gebonden, 226 blz.
2001
Engelstalig
Financial Times
EAN: 9780273654254
ISBN-10: 027365425x
Samenvatting
Steeds beter wordt beseft dat marketing gericht op individuen (B2C) anders is dan marketing gericht op ondernemingen (B2B). Uiteraard zijn B2C en B2B beide wel gericht op het tegemoet komen aan behoeften van klanten. De wijze waarop dit gebeurt is echter verschillend. B2B wordt voortgestuwd door productontwikkeling en technologische vooruitgang, terwijl B2C vooral wordt gedreven door mode en trends. Voordat B2B aankopen worden gedaan, wordt vaak uitgebreid en door meerdere personen stilgestaan bij deze aankopen, terwijl B2C aankopen veelal door individuen en impulsief worden gedaan. Er zijn
dus grote verschillen tussen consumentenmarketing en business marketing en het is vreemd dat dit in de meeste marketingboeken nauwelijks wordt onderkend. ‘B2B Marketing’ is bedoeld om in deze lacune te voorzien. Het boek verkent de
basistactieken van B2B marketing, laat zien waarin B2B fundamenteel verschilt van B2C, beschrijft de consequenties die dit heeft voor het marketing- en merkenbeleid en werkt een strategisch model uit om dit in praktijk te brengen.
Meer informatie en verkrijgbaarheid
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Op zoek naar de juiste vertaaldienst
Op zoek naar de juiste vertaaldienst; vertaler, vertaalbureau, google-translate?
Van klassieke marketing naar klasse marketing
Van klassieke marketing naar klasse marketing
Nooit meer wachtwoorden vergeten
Tooltip voor wachtwoordbeveiliging en opslag, KeePass
Een nieuwe profeet?
business-to-business profeet
Prove Everything or Die
Marketing Measurement: je zult als marketeer alles moeten aantonen. Welke metrics gebruik jij en hoe zorg je voor een goede balans?
Wie heeft mijn kaas gepikt? – Spencer Johnson, Kenneth Blanchard
Wie heeft mijn kaas gepikt?
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.