Business Marketing Management
strategie, planning en implementatie
W.G. Biemans
Paperback, 378 pagina’s
Nederlandstalig
2008
Noordhoff Uitgevers B.V.
ISBN 10: 9001708986
Samenvatting
Een typisch voorbeeld van een Marketingboek waar Marketing en Bedrijfsstrategie mooi samenkomen.
Marketing wordt meestal geassocieerd met consumentenproducten. Maar veruit de meeste commerciële transacties vinden plaats op de zakelijke markt en de meeste marketing- en communicatiestudenten komen te werken in een organisatie die op de zakelijke markt opereert. Vandaar dat de interesse voor business marketing sterk toeneemt. Maar business marketing verschilt aanzienlijk van consumentenmarketing. De traditionele marketinginstrumenten zijn op zakelijke markten wel bruikbaar, maar worden vaak heel anders ingezet.
De kern van business marketing is het ontwikkelen en leveren van superieure waarde aan klanten. Succesvolle business marketing betekent dan een leverancier bijdraagt aan het succes van de klant. In ‘Business Marketing Management’ is het leveren van superieure waarde aan klanten het centrale thema. De auteur laat zien waar klanten waarde aan ontlenen, hoe men dat kan meten en hoe een goede waardepropositie eruitziet. Vervolgens gaat het boek uitgebreid in op het vertalen van de waardepropositie in de bekende marketinginstrumenten. Uiteraard wordt ook aandacht besteed aan organisatie en implementatie. Deze vijfde druk van ‘Business Marketing Management’ sluit door haar managementbenadering sterk aan de bedrijfspraktijk. In deze vijfde druk zijn de meest recente inzichten uit theorie en praktijk verwerkt.
Meer informatie en verkrijgbaarheid
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Succesvolle b2b e-commerce begint bij content
Ook in B2B zit men niet stil. Om een succesvolle b2b e-commerce website te hebben, is rijke content onontbeerlijk.
7 selectiecriteria voor een CRM oplossing
Selectiecriteria CRM. Waar op te letten als je CRM gaat aanschaffen. Lees eerst onze selectiecriteria tips!
Succesvol in telefonische leadgeneratie
Tips voor succesvolle telefonische marktbewerking, leadgeneratie en telemarketing in business to business situaties.
Flip the Funnel met Joseph Jaffe
Hoe zet je de leadfunnel op z'n kop? Lees hier hoe Joseph Jaffe de funnel omgooit vanuit de klant met de relatie.
4 creatieve offline middelen met langdurig effect
4 opvallende offline middelen met een langdurige communicatiewaarde.
tips voor een succesvolle direct mail in b2b
12 tips voor een succesvolle direct mail in b2b
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.