Tags: b2b marketing, content marketing
Content Markering is hot. We zien veel blogs metĀ voorbeelden, tips, tooltjes enĀ lijstjes. Dat moet genoeg zijn om een strategie te kunnen bepalen. Toch zijn de tips vaak algemeenheden zoals; shop binnen je eigen organisatie naar content. Ja, oke, maar waar moet ik dan naar zoeken? In mijn zoektocht naar dit antwoord bleef 1 tip hangen van blogger Scott Augtmon;Ā ga niet op zoek naar informatie, ga op zoek naar een verhaal.
In elke hoek een verhaal
Marketeers die starten met Content MarketingĀ trappen snel in een valkuil; het pratenĀ vanuit autoriteit; de kenners van het vakgebied zullen het wel eens even vertellen. Dat resulteert snel in een opsomming met tips, trucs en trends. Pragmatisch, maar niet altijd even diepgaand. En al snel arrogant.
Een verhaal, bijvoorbeeld over hoe een van jouw klanten je visie heeft veranderd op e-business, spreekt veel meer tot de verbeelding. Of; wat komt de langst werkende Servicedesk medewerker dagelijks tegen? Welke vragen krijgt hij regelmatig en welke antwoorden heeft hij voor deze klanten? Verhalen zitten overal, binnen en buiten de organisatie. Denk aan wat klanten meemaken, wat de golfbewegingen zijn in de branche, wat de visie is van jouw organisatie op de nieuwste wetgeving, of hoe jij je laatste gesprek met de klant hebt ervaren. Marketing is weer leuk, we mogen verhalen vertellen!
Stoppen met lijstjes?
Moet ik voor mijn content marketingĀ dan stoppen met opsommingen, tips & trucs? Nee! Want lijstjes doen het kneitergoed! (zie artikel blogstylers). Sterker nog, door op zoek te gaan naar verhalen uit de praktijk, komen de lijstjes vanzelf! Maar ook de mooiste casus,Ā interviews en columns. En twijfel je aan de kracht van je artikel? Vraag jezelf dan af: als ik mijn klant was, zou ik dit dan doorsturen naar mijn collegaās?
Zie ook: Storypower, verhalen die je organisatie veranderen
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
B2B Marketing Award 2016 gewonnen door AFAS Software
B2B Marketing Award 2016 gewonnen door AFAS Software
Een Content Marketing Business Case in 4 stappen
Je zult de ROI van Content Marketing moeten aantonen om voldoende budget en draagvlak te verkrijgen. Hoe stel je een Content Marketing business case op?
Webinars organiseren voor b2b marketing: tips, tricks & tools
Steeds meer b2b-bedrijven gaan een webinar organiseren als een cruciaal onderdeel van de marketingstrategie. Lees hier de tips, tricks en tools!
Het Geheim Van De Content Marketing Waakvlam
Iemand vroeg me laatst; wat is het geheim van goede content marketing productie? Hoe kom je effectief aan inspiratie? Lees hier over de content waakvlam!
6 Direct toepasbare content marketing ideeƫn
Geef je marketing een boost met 6 direct toepasbare content marketing ideeƫn
Je marketingbrein uitschakelen? 6 redenen waarom lezen helpt!
Je marketingbrein uitschakelen? 6 redenen waarom lezen helpt! Start direct en begin met het lezen van dit artikel!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.