Tags: marketing, social media
Meer dan 100 jaar geleden was de koets het uitgangspunt voor de ontwikkeling van de auto. De paarden gingen weg, er kwamen motors voor in de plaats. De hoogte van het voertuig, de zitplaats van de bestuurder en de hoogte van de verlichting bleven echter lange tijd hetzelfde, ondanks alle andere grote veranderingen. Oorspronkelijk zat de verlichting hoog op de koets om goed over de paarden heen te kunnen schijnen. Het gekke is; de paarden waren al lang weg, het voertuig rijdt middels een motor, maar de lamp bleef op deze positie. Een schoolvoorbeeld van het denken in bekende patronen. En: het overnemen van het bekende, zonder er verder over na te denken.
“Klik op deze Social Media Icons”
Steeds vaker kom ik Social Media Icons tegen in tv programma’s. We zien dat al jaren op het web, dus waarom ook niet op tv? Maar de slimme, gewiekste programmamakers weten het toch wel, dat we niet op deze icoontjes kunnen klikken? Wat is dan het nut? En waarom denken we niet verder, creatiever over links naar Social Media profielen? Neem een voorbeeld aan andere traditionele media zoals print; daar lag een oplossing in de QR Code; een goed begin!
Oproep aan tv makers in nederland!
Bij deze een oproep aan de programmamakers: wees creatief! Voordat je het weet sta je met je Social Media Icons in de schoolboeken naast de koetslamp op de eerste auto; als voorbeeld voor het klakkeloos overnemen van het bekende, zonder er verder over na te denken. Want real time klikken in tv programma’s is nog niet aan de orde..
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Hoe zit jij in je Elmo?
hoe zit jij in je elmo?
Praktische marketingtips voor MKB (deel 1)
marketingtips voor MKB
Zijn kortingscodes nuttig voor B2B bedrijven?
B2B kortingscodes bieden interessante kansen om sales te boosten voor b2b bedrijven.
Trump drukt zijn stempel op INBOUND 2016
Deze week bezochten 18.000 bezoekers uit meer dan 90 landen het INBOUND 2016 congres. Een happening in festival stijl met de verkiezingen op de achtergrond
Ephemeral marketing: de kracht van vluchtige kiekjes in B2B
Ephemeral marketing: de kracht van vluchtige kiekjes in B2B
2012; het jaar van Enterprise Social Networks?
Enterprise Social Networks
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.