Tags: blogging, business to business, copywriting
Stelling 1: “Een website opzetten is makkelijk.”
Stelling 2: “Iedereen kan bloggen.”
Allebei waar! Maar een blog website opzetten die goed bezocht wordt? Daar kun je je nog wel eens lelijk in vergissen.
Onderschatting
Dankzij open source systemen als Word Press en Joomla kan iedereen die gepassioneerd is en kan schrijven tegenwoordig makkelijk een eigen website op zetten. Als je de “hobby” categorie enigszins wilt overstijgen komen er andere dingen bij kijken dan alleen kijk-mij-leuk-bezig-zijn. Met content word je beter gevonden in Google en dus begint iedere zich zelf respecterende start-up met bloggen. De grootste valkuil is daarbij niet zozeer actualiteit, relevantie of onuitputtelijke inspiratie voor content, maar doorzettingsvermogen. Iedere week 2 of meer nieuwe blogs schrijven lijkt in eerste instantie makkelijk te doen. Veel bloggers doen dit als individu en vaak naast hun bestaande job. Maar op een gegeven moment wordt dit vanzelf toch lastiger te combineren. Als je moet overwerken of als je weer andere dingen naast je werk zoals je sociale leven of je sport wilt oppakken. Als je echt iets wil, zeg dan maar dag tegen je “vrije” tijdsbesteding.
Onuitgesproken verwachtingen
Nu weet iedereen wel dat je er zonder verwachtingen in moet stappen, maar stiekem zijn er toch die onuitgesproken verwachtingen. En daar komt de psychologie rondom Google Analytics om de hoek kijken…
Want de opgave wordt psygologisch nog groter als blijkt dat de effort die je stopt in het bloggen niet de gehoopte stijging in Google Analytics oplevert.
Echte die-hards laten zich ook daar niet door ontmoedigen. En gooien er dan zelfs nog een extra schepje boven op. Maar dat is lang niet voor iedereen weggelegd.
Werkbaar
Je begint een website vanuit passie. Als je je passie kunt combineren met je ambitie dan is dat een zeer succesvolle combinatie. Maar als je ambitie het overneemt van je passie, pas dan op dat je niet ongeduldig wordt en dat je jezelf niet te veel druk oplegt. Voorkom dat je eigen website een blog aan je been wordt. Het is niet voor niets dat de succesvolle websites die goed bezocht worden draaien op een goed bezette webredactie. Dus wees reeel en bedenk een formule die werkbaar is en stem dit af op je ambities. 1 keer in de twee weken kan ook goed zijn, maar zorg wel dat je het vol houdt.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Online adverteren ‘op maat’
Goed adverteren is het vermijden van ‘waste’. Voorkomen dus dat te veel lezers van je advertentie helemaal niet tot de doelgroep behoren.
De kracht van woorden
virale marketing in een business-to-business, de kracht van woorden
Prove Everything or Die
Marketing Measurement: je zult als marketeer alles moeten aantonen. Welke metrics gebruik jij en hoe zorg je voor een goede balans?
7 selectiecriteria voor een CRM oplossing
Selectiecriteria CRM. Waar op te letten als je CRM gaat aanschaffen. Lees eerst onze selectiecriteria tips!
Pas op voor markt-autisme!! De kracht van marktfocus.
Hoe houd je focus op de markt en zorg je dat je de grip op de doelgroep niet verliest? lees hier hier in dit artikel.
Flip the Funnel met Joseph Jaffe
Hoe zet je de leadfunnel op z'n kop? Lees hier hoe Joseph Jaffe de funnel omgooit vanuit de klant met de relatie.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.