U heeft vast wel eens gehoord van ‘klant is koning’. Het is een van de iconische uitdrukking wat zelfs nu nog overal gebruikt wordt. Als bedrijf is het van belang om een positieve indruk achter te laten voor de klanten. Helaas gaat het niet altijd even soepel. Sommige scenario’s zijn zelfs onvermijdbaar. Denk maar aan wachtrijen, wachttijden en misverstanden. Narrowcasting speelt een belangrijke rol in zulke scenario’s. Het kan zelfs gebruikt worden om het wachten te verzachten. In dit artikel maak je kennis met 3 tips om jouw klantervaringen te verbeteren met narrowcasting.
Definitie van Narrowcasting
Voordat we beginnen met de tips is het natuurlijk handig om meer te weten over narrowcasting. Wat is narrowcasting eigenlijk? Kortgezegd, narrowcasting is het aantonen van informatie op beeldschermen. Je ziet het vaak in kledingzaken, winkelcentra en op meerdere locaties. In het Engels wordt het ook wel digital signage genoemd. Nu je meer weet over de definitie, gaan we terug naar het onderwerp.
Laten we beginnen met de misverstanden.
Één van de meest voorkomende misverstanden op kantoor zijn dubbelgeboekte vergaderruimtes. Het is een zeer vervelende fenomeen. Het laat geen goede eerste indruk achter en mensen gaan zich eraan irriteren. Hierdoor worden de kansen verkleind op een deal. Zulke misverstanden komen vaak genoeg voor, wat natuurlijk niet fijn is voor jouw werknemers en klanten. Door middel van narrowcasting kan je vrije ruimtes en/of gereserveerde vergaderruimtes aantonen.
Narrowcasting zorgt voor een betere bezoekerservaring
Bewegwijzeringen zijn handig in gebouwen zoals winkelcentra, zorginstellingen of kantoorgebouwen. Met Narrowcasting laat je op het scherm een overzicht zien van jouw gebouw. Zo navigeer je jouw klanten naar hun eindbestemming en verbeter je de bezoekerservaring. Het voordeel van deze vorm van presentatie is dat de plattegronden altijd aan te passen zijn. De weergave is altijd actueel als er iets veranderd binnen het pand.
Meer interacties via jouw eigen social media platform
Koppel jouw social media kanalen aan je narrowcasting systeem. Hiermee laat je zien wat anderen over jouw bedrijf of organisatie zeggen. Verder, kunnen mensen jouw social media gaan volgen om meer te weten over jouw bedrijf en acties. Dat zorgt voor meer interacties wat een betere band schept met het publiek.
Foto door Essow Kedelina via Pexels
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.