Tags: online marketing
Als marketeer maak je gebruik van verschillende tools. Je doet zoekwoordenonderzoek, gebruikt programma’s om resultaten te analyseren en onderhoudt contacten. Maar waar weinig marketeers rekening mee houden, is de bescherming en de veiligheid van de vergaarde data. Met een VPN verhoog je je veiligheid. En er zijn nog meer redenen om een VPN te gebruiken.
Meer veiligheid
Als marketeer kan het zijn dat je met persoonlijke gebruikersgegevens werkt. Die persoonlijke gegevens moeten vertrouwelijk behandeld worden. Of het nu gaat om wachtwoorden, gegevens over klanten, bedrijfsbestanden of onderzoeken. Voor wat betreft gegevens van klanten en medewerkers geldt dat er conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) mee om moet worden gegaan. Kortom: er moeten maatregelen worden genomen om veiligheid te garanderen.
Een VPN kan daarbij helpen. Een VPN zorgt er namelijk voor dat je via een extra beveiligde verbinding internet en verhoogt de anonimiteit en de privacy. Je maakt namelijk verbinding via een externe server in het buitenland, die je IP-adres verbergt. Daardoor is het voor anderen lastiger om je te traceren. Zo weten kwaadwillenden dus niet goed wie ze nu eigenlijk aanvallen en wat er te halen valt. Door die extra beveiligde verbinding, wordt de data versleuteld en is de buit zo goed als waardeloos geworden.
Organisch ranken
Om een succesvolle SEO-strategie op te zetten, moet je organische zoekresultaten voor je doelgroep inzien. Je bent geïnteresseerd in zoekwoorden en wilt meer weten over je doelgroep. Dat is lastig als je je gewone internetverbinding gebruikt, omdat de zoekmachine zich dan standaard instelt op het land waarvandaan je nu verbinding maakt.
Wanneer je wilt ranken in het buitenland, kan een VPN je helpen. Je kunt namelijk de zoekmachine gebruiken alsof je je in de doelgroep bevindt. Zo kun je precies zien welke resultaten je doelgroep in het buitenland te zien krijgt. Je krijgt dus een soort helicopterview. En dat kan interessante resultaten opleveren.
Gluren bij de concurrent
Gluren bij de buren? Dat is een van de cruciaalste onderdelen van een digitale marketingstrategie. Wie staat bovenaan de lijsten? Wie rankt het best? Wie is je concurrentie, eigenlijk?
Een VPN anonimiseert je. Je wilt immers niet dat de concurrentie weet dat je het bedrijf aan het bespieden bent. De concurrentie mag niet weten dat je hun website hebt bezocht en welke specifieke pagina’s je hebt bekeken. Door een IP uit het buitenland te gebruiken via de VPN, kun je rustig een rondkijken en bepalen welke hiaten in andermans marketingstrategie je kunt gebruiken in je eigen voordeel.
Sneller linkbuilden
Kwalitatieve backlinks zorgen ervoor dat je hoger scoort in de resultaten van zoekmachines. Heb je een geweldige content en linken veel mensen ernaar? Dan waardeert Google je website beter. Om links te genereren, moet je soms zelf contact opnemen of zelf links plaatsen.
Als meerdere accounts aan hetzelfde IP-adres zijn gekoppeld, kun je worden geblokkeerd. Een VPN tackelt dit probleem. Gebruik verschillende locaties in verschillende accounts en maak meerdere links, zonder te worden geblokkeerd. Zo kun je sneller werken aan je linkbuildingprofiel.
Veiliger werken op afstand
In de afgelopen jaren hebben veel mensen, al dan niet gedwongen, het nut van thuiswerken ontdekt. Handig, maar het levert ook cyberrisico’s op. Door een VPN te gebruiken kun je vanaf welke locatie dan ook inloggen en gebruik maken van de applicaties op het bedrijfsnetwerk. Het biedt je niet alleen toegang tot alle tools die je op de zaak ook gebruikt, maar verhoogt ook je privacy.
Met een VPN kun je ook gevoelige bestanden delen met internationale klanten, zonder dat je bang hoeft te zijn dat deze in verkeerde handen vallen. Als marketeer mag een VPN dus zeker niet in je toolbox ontbreken.
Foto door Kevin Paster via Pexels
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
B2B klanten binnenhalen via SEO doe je zó
B2B klanten binnenhalen via SEO doe je zó: tips voor meer leads vanuit de zoekmachines door de website te optimaliseren
De toekomst van b2b marketing in een wereld zonder cookies
De toekomst van b2b marketing in een wereld zonder cookies: Hoe kun je succesvol zijn in een cookieless world?
Online marketing vs. Printreclame in B2B – Welke marketingvorm belooft meer succes?
Maar is printreclame echt ten dode opgeschreven? Wat is het verschil tussen deze twee vormen van reclame en welke biedt er meer succes?
Goede marketing hoeft niet duur te zijn
marketingbudget
Gebruikt jouw bedrijf al een onlinemarketingfunnel?
Gebruikt jouw bedrijf al een onlinemarketingfunnel? Lees onze tips voor de beste aanpak voor jouw marketing!
SEA gebruiken: wat zijn de voordelen en de nadelen?
SEA gebruiken: wat zijn de voordelen en de nadelen? De ins en outs lees je in dit artikel.
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.