Tags: literatuur tip
Wie heeft mijn kaas gepikt?
Samenvatting
Veranderingen gaan snel tegenwoordig en komen vaak onverwacht. Hoe gaat u daarmee om? Ziet u een verandering als een uitdaging of wordt u erdoor verlamd? De vier personages in ‘Wie heeft mijn kaas gepikt?’ worden geconfronteerd met ingrijpende veranderingen; elk reageert anders als zijn Kaas plotseling op is.
Die Kaas is een metafoor voor wat we in het leven nastreven en waaraan we ons hechten: een interessante baan, een warme relatie, geld, een eigen huis, gezondheid, spiritueel evenwichtâŠ
Hebben we onze Kaas gevonden, dan is de neiging groot ons eraan vast te klampen. Maar de Kaasvoorraad is niet onuitputtelijk: een bedrijf reorganiseert, een partner gaat ervandoor, ziekte slaat toe – zekerheden ontvallen ons.
Johnson en Blanchard laten u met deze populaire en aansprekende parabel zien wat voor angsten verandering teweegbrengt, hoe u die angsten met succes kunt overwinnen en hoe u uit verandering nieuwe kansen schept, zowel thuis als op het werk.
Recensie
Door Xavier Dusee
Iedereen heeft er wel eens last van, het soms maar blijven peinzen en piekeren in plaats van het verder zoeken en out of the box blijven denken. Of het nu om je werk gaat of in privĂ© sferen. Het âbuiten de gebaande padenâ denken is voor iedereen verlossend, met name als je je vastgeroest voelt in een bepaalde situatie. Spencer Johnson en Kenneth Blanchard slaan met dit boekje de spijker op zijn kop, het zijn doorgewinterde specialisten op het gebied van het menselijk brein. Er is een schat aan management boekjes maar deze springt er uit omdat het een vrij kort maar enorm krachtig verhaal is wat wordt verteld, en je echt prikkelt waardoor het top of mind blijft en je het vaak ook verder vertelt/promoot. Ik en vele met mij die het boekje gelezen hebben betrap je vaak op het feit dat ze iedere uitdaging die voor ze ligt eens tegen het âKaasâ verhaal spiegelen, je krijgt de meest verbazingwekkende antwoorden uit je eigen brein, kortom een aanrader!
Meer informatie en verkrijgbaarheid:Â managementboek.nlÂ
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
B2B Marketing – Steve Minett
B2B Marketing - A radically different approach for business-to-business marketers
1,5 kilo vol BRANDING
BRANDING door Andy Mosmans van de Adformatie Groep
Business Marketing Management – W.G. Biemans
Business Marketing Management - W.G. Biemans
Brand Expedition – Martijn Arets
Brand Expedition, Een reis langs europa's meest inspirerende merken
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.