Tags: content marketing, Ondernemen
Klantenbinding, dat is content marketing ten voeten uit. Maar hoe doe je dat precies als je bijvoorbeeld een tennisvereniging of voetbalclub bent? De sport is altijd hetzelfde, alleen als club zijnde kun je je op een andere manier profileren, zodat je aansluit bij waarden, normen en wensen van je clubleden. Wist je dat je sportveldverlichting kan inzetten in je marketing strategie om zo je club in het voetlicht van nieuwe leden te plaatsen?
Sportveldverlichting; duurzame ledverlichting
We zijn ons allemaal zeer bewust van het klimaat en dat we zuiniger moeten zijn op onze planeet. Het beste is het om ’s avonds gewoon de lichten uit te doen, maar je wil wel het hele jaar door buiten kunnen trainen. En wellicht biedt je wel avondwedstrijden aan. Goede verlichting is daarbij een must, want anders kun je niet zien wat er zich allemaal op en om de velden afspeelt. Het veld kun je dan verlichten met speciale sportveld ledverlichting. Deze duurzame vorm van verlichting is energiezuinig. Het verbruikt maar liefst 80% minder energie dan gewone lampen. Dat is 80% minder energiekosten. Duurzame sportveldverlichting is een unique selling point waarmee je je club kan profileren.
Duurzaamheid hoog in het vaandel
Overkoepelende sportorganisaties, zoals de KNLTB (tennisbond), KNHB (hockey bond) en de KNVB (voetbalbond) proberen ook zoveel mogelijk hun leden te helpen om te investeren in duurzame oplossingen. De KNVB doet dit bijvoorbeeld onder het mom van de Groene Club waarbij clubs aan het woord komen om te vertellen hoe zij hun sportvelden verduurzamen. Het is vaak mogelijk om subsidies te krijgen voor de aanleg van sportveldverlichting met led lampen.
Sportveldverlichting & content marketing
Als je sport wil je iedere slag, trap en goal goed kunnen zien. Helemaal als het donker is buiten en je in de buitenlucht sport. Als club biedt je in je reclame-uitingen aan dat het mogelijk is om op goed verlichte banen en velden te sporten. Voeg hier dan zeker aan toe dat dit gaat om duurzame sportveldverlichting op basis van led lampen. Door dit te profileren trek je geheid nieuwe leden die duurzaamheid ook zeer hoog in het vaandel hebben staan. Een win-win situatie dus. Neem daarom alles wat je doet aan duurzaamheid binnen de club mee in je content marketingstrategie. Hiermee bind je nieuwe leden én kun je op plekken adverteren waar je wellicht nog niet aan gedacht had. Zoals in een winkel gespecialiseerd in duurzame producten.
Persberichten, vlogs en interviews
Als je je nu afvraagt waar je na zo een investering het geld vandaan haalt om extra te adverteren met de ledverlichting op de sportvelden, dan kun je ook op andere manieren het voetlicht zoeken om iedereen kenbaar te maken dat je aan het verduurzamen bent. Zo kun je persberichten eruit sturen naar kranten, tijdschriften en internetkranten. Je hoeft niet meteen de landelijke pers uit te nodigen, want lokale kranten, bloggers, vloggers en influencers kunnen ook heel wat ruchtbaarheid geven aan dit mooie nieuws.
Neem daarom in de marketingstrategie ook verschillende lokale mediamakers mee. En vergeet de regionale radio niet. Dit zijn allemaal makers die de sportveldverlichting op een positieve manier verslaan en daarmee je doelgroep – nieuwe leden voor de sportclub –veel beter bereiken, want je wil die mensen bereiken die ook daadwerkelijk bij je zullen komen sporten.
Sponsors
Misschien is het verbeteren van de sportveldverlichting wel de eerste stap voor het verduurzamen van de club en het groter maken van de club. Sponsors vinden het fijn om te investeren in een club die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan. Zo heeft duurzame sportveldverlichting veel positieve effecten op je club.
Foto door Timo Volz via Pexels
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Een brand portal: wat, waarom en wanneer?
Een brand portal biedt een organisatie uitkomst voor digital asset management waardoor mensen efficienter werken en de huisstijl is bewaakt
Complete Video Marketing Guide: Alle Ins-and-Outs om te starten!
Complete Video Marketing Guide: Alle Ins-and-Outs om te starten! Tips en insights om van jouw video marketing een succes te maken! Lees snel!
De nieuwe vuistregel: ‘10X’ content
De nieuwe vuistregel: ‘10X’ content': content genereren die minimaal 10 keer beter is dan de content die al bestaat.
Energie vergelijken zakelijk: hoe pak je dit aan en wat levert het op?
energie vergelijken zakelijk komt regelmatig voor, vóórdat er een energiecontract wordt afgesloten, maar wordt daarna nooit meer gedaan.
Wat is SD-WAN en hoe helpt het jouw marketingbureau?
Wat is SD-WAN en wat heb jij er aan met jouw organisatie? Deze netwerktechniek wordt razendsnel populair, tijd voor alle ins en outs!
Return On Investment (ROI) en de waarde van content marketing in een B2B omgeving
De waarde en/of opbrengst (ROI) van content marketing is over het algemeen moeilijk te meten, zo ook in een B2B omgeving.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.