Tags: seo
Je bent nooit uitgeleerd. Soms gaan de ontwikkelingen sneller dan dat je ze kunt bijhouden, soms leer je iets wat al een tijd geleden is geïntroduceerd. Wat je ook leert: het is fijn als je praktische tips krijgt, zodat je direct aan de slag kunt. In dit artikel lees je daarom 3 praktische SEO-tips, zodat je jouw bedrijf (of die van je klant) nog meer laat groeien op het gebied van SEO!
1. Voeg LSI keywords toe
LSI staat voor Latent Semantic Indexing, of in het Nederlands: semantische zoekwoorden. Semantische zoekwoorden hebben een relevante connectie met jouw hoofdzoekwoord. De bedoeling is dat je deze zoekwoorden op een natuurlijke manier gaat verwerken in je content. Je kunt ze zien als een verlenging hiervan.
Je kunt op verschillende manieren achter LSI keywords komen. Zo kun je kiezen voor het gebruiken van een tool als Page Optimizer en/of door op Google te zoeken naar je hoofdzoekwoord. Scroll daarna helemaal naar beneden en je ziet belangrijke termen. Zoek bijvoorbeeld naar Huttentocht en je ziet termen als Huttentocht beginners, Huttentocht met gids en Huttentocht boeken. Op die manier weet je dat het slim is om die woorden toe te voegen in je tekst.
2. Ga aan de slag met lokale SEO
Lokale SEO was en is nog altijd belangrijk. Er zijn een paar dingen die je kunt doen om je lokale SEO een boost te geven. De eerste stap is het aanmaken van een Google Bedrijfsprofiel, voorheen Google Mijn Bedrijfsprofiel. Maar naast het aanmaken, is het ook belangrijk om dit regelmatig te updaten. Denk aan het toevoegen van foto’s, maar ook aan het verzamelen van reviews.
Daarnaast kun je ook lokale SEO-pagina’s aanmaken. Kies hiervoor een belangrijk zoekwoord in combinatie met de plaats of regio waarin je gevonden wil worden. Op die manier kom je ook naar boven in de lokale zoekresultaten van Google en zorgt het voor extra relevant verkeer naar je website.
3. Google Rankbrain
Google Rankbrain is niet iets heel nieuws. Toch is dit iets wat niet heel bekend is, maar wel heel belangrijk.
Google Rankbrain werkt als volgt: Rankbrain is een machine learning platform van Google om de zoekresultaten te sorteren. Voordat Rankbrain werd geïntroduceerd, werd alles handmatig gecodeerd, maar nu zorgt Rankbrain ervoor dat er verbeteringen in het algoritme plaatsvinden.
Eén van de belangrijkste punten van Rankbrain is dat het niet meer zoekt naar het exacte hoofdzoekwoord in de tekst. Waar het bij de H1 nog wel belangrijk is, is het tegenwoordig belangrijk om de tekst vloeiend te laten lopen. Denk bijvoorbeeld aan ‘Winterwandelen in Duitsland’ in plaats van het zoekwoord te gebruiken: ‘Winterwandelen Duitsland’.
Foto door meo
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Een goede dealer locator: de lijm tussen online presence en fysieke shops
Een goede dealer locator: de lijm tussen online presence en fysieke shops. Lees onze tips om jouw store locator goed op te zetten.
4 Content Marketing tactieken voor meer traffic in 2022
Een aantal ontent marketing tactieken die ik inzet om b2bmarketeers.nl te laten groeien in 2020: content updates, linkedbuilding, richt snippets en meer!
Hoe effectief is Linkbuilding voor B2B-Marketing?
Backlinks kunnen jouw site meer autoriteit geven wat bijdraagt aan jouw zichtbaarheid. Lees dit artikel voor tips en een goede aanpak!
Wat is het verschil tussen b2b en b2c SEO?
Zit er een verschil tussen B2B- en B2C SEO? Waarop moet je letten wanneer je start met het toepassen van SEO?
SEO Check
(gratis) tools die je in een oogopslag een algemeen beeld geven van de vindbaarheid van je website. Ik werk graag met WooRank
Op zoek naar een goede SEO specialist? Let dan op deze 7 factoren.
Op zoek naar een goede SEO specialist? Let dan op deze 7 factoren. Lees onze selecite-tips en maak een goede keuze voor jouw bureau!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.