Tags: Ondernemen
Een van de doelstellingen van het Klimaatakkoord is dat vanaf 2030 alle nieuw verkochte auto’s in Nederland elektrisch moeten zijn. Dat zal een hele overgang worden. Het overgrote deel van de Nederlanders rijdt nu immers nog in een traditionele brandstofauto. Toch bespeuren we wel al enige verandering. Er komen steeds meer elektrische rijders bij. Ook in 2023 wordt een explosieve groei verwacht. Het zou echt beter kunnen. Daarom worden ook ondernemers geadviseerd om elektrisch rijden te stimuleren onder de medewerkers.
Dit heeft verschillende voordelen. Op de eerste plaats draag je natuurlijk gezamenlijk een steentje bij aan het milieu. Daarnaast doet het ook wat voor het imago van je bedrijf. Als er enkel elektrische auto’s voor de deur staan, maak je direct een statement. Laat je zien waar je voor staat. Dat klinkt goed. Maar hoe zorg je ervoor dat er daadwerkelijk meer elektrisch gereden wordt onder de medewerkers?
Met behulp van de volgende drie tips zet jij alvast de eerste stappen in de goede richting.
1. Laadpaal regelen
De actieradius van de elektrische auto is voor veel mensen een struikelblok. Ze moeten er niet aan denken dat ze geen laadpaal kunnen vinden in de wijde omgeving en daardoor de auto niet tijdig kunnen opladen. Zeker voor medewerkers die relatief ver van kantoor wonen. Daarom is het belangrijk dat er een laadpaal geregeld wordt. Het liefst vlak bij de werklocatie. Een ev charger nabij kan veel mensen over de streep trekken om elektrisch te rijden. Bovendien helpt het ook als je steeds meer elektrische auto’s ziet. Een laadpaal kan dus de interesse wekken van mensen die zelf nog nooit over elektrisch rijden hebben nagedacht.
2. Laat ze een elektrische auto ervaren
Hebben jullie zelf ook een wagenpark tot je beschikking? Bijvoorbeeld om werkzaamheden bij de klant thuis uit te kunnen voeren? Dan geef je natuurlijk het beste voorbeeld door enkel voor elektrische auto’s te kiezen. Bovendien geeft dit jouw medewerkers ook de mogelijkheid om echt eens een elektrische auto te ervaren. Laat ze maar eens focussen op de extra comfort tijdens het rijden, het gemak van een automaat en de rust om je heen. Zo worden alle mogelijke vooroordelen gelijk onderuit gehaald.
3. Ga in gesprek
Communicatie is van essentieel belang in elk bedrijf. Juist wanneer het over zulke grote onderwerpen gaat. Ga daarom echt eens in gesprek met je medewerkers. Bespreek hoe belangrijk het milieu is en hoe je jullie imago wil verduurzamen. Bespreek ook dat er mogelijk een laadpaal geplaatst kan worden en hoe fijn het zou zijn als meer mensen elektrisch gaan rijden. Met open communicatie kun je jouw medewerkers veel beter enthousiasmeren. Schroom je dus zeker niet om het gesprek aan te gaan. Waarschijnlijk zullen er hele interessante conversaties ontstaan.Â
Foto door Kindel Media
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Een goede telefoon voor op de werkvloer uitzoeken doe je zo!
Tips voor het selecteren van de juiste telefoon voor de werkvloer voor jouw werk als marketeer. Bonus tip: af en toe wegleggen!
Tips voor een optimale werk-privé balans voor jouw medewerkers
Tips voor een optimale werk-privé balans voor jouw medewerkers: van personeelsbezetting tot vitaliteitsprogramma's: lees onze tips!
Maximaliseer groeipotentieel: 10 sleutelfactoren voor B2B
Maximaliseer jouw groeipotentieel in b2b met deze 10 sleutelfactoren. Met deze tips kun jij in b2b boven de rest uitstijgen!
Zakelijk leasen: wat is het en welke vormen zijn er?
Zakelijk leasen: wat is het en welke vormen zijn er? Operational lease, full operational lease, financial lease en meer!
Zo verzeker jij jouw bedrijf tegen schadeclaims
Zo verzeker jij jouw bedrijf tegen schadeclaims: lees onze tips en waar je rekening mee moet houden bij een AVB.
Een auto als zzp’er: wat zijn de mogelijkheden?
Werk jij als freelance b2b-marketeer en heb je een auto nodig voor je werk? Dan zijn er verschillende opties. We zetten ze voor je op een rij.
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.