Tags: video marketing
Viraal gaan met een video. Stiekem wil iedere ondernemer dat wel een keer meemaken. Maar hoeveel content je maakt; viraal gaan hangt af van heel veel factoren. De juiste plaats en tijd bijvoorbeeld, maar vooral de juiste content met een bepaalde mate aan aantrekkingskracht die ervoor zorgt dat een video gedeeld blijft worden. Nu kun je dit allemaal aan het toeval overlaten, maar je kan het heft in eigen handen nemen om viraal te gaan door een viral video te laten maken door echte specialisten.
Maar wat betekent ‘viraal gaan’ precies? Je gaat viraal als content op een bepaald moment zich als een inktvlek verspreidt over het gehele internet. De content kan van alles zijn, zoals een meme (foto of gif met een grappige tekst), een foto, een video of afbeelding met audio. Deze content is zo tof en verrassend, dat iedereen het wil delen. Je moet het gewoon gezien hebben. Daarom brak de niesende babypanda het internet zowat, want het was grappig en té schattig.
Je hebt op TikTok vooral muziek of audio wat viraal gaat, omdat iedereen het gebruikt om iets te acteren of om op te dansen. Zo gaan er versnelde versies van de Hamilton musical rond, waarbij je zelfs in een duet de rollen van Hamilton en Burr kan spelen. Het levert in ieder geval uren kijkplezier op en aangezien het allemaal tegelijk lijkt op te duiken, kun je dus spreken dat het ‘viraal is gegaan’.
1. Schakel professionals in
Als ondernemer wil je natuurlijk ook graag dat je content zo leuk, grappig en verrassend is, dat de kijker het aan al zijn of haar vrienden wil laten zien. Een goede viral video verspreidt zich als een lopend vuurtje dankzij de digitale snelweg. Maar hoe doe je dat dan, dat viraal gaan? Soms gaat het om een toevalstreffer, maar je wil de branding van je bedrijf niet aan het toeval overlaten.
Viraal gaan is namelijk te plannen als je de juiste contentmakers ervoor inschakelt. Het is verstandig om een bedrijf in te schakelen zoals WIRTZ Film met een team kenners die precies weet waaraan je video moet voldoen om online succesvol te worden.
2. Een strakke planning
Plannen is het toverwoord voor het creëren van een viral video. Je moet precies weten wat je gaat maken, hoe het eruit moet komen te zien en natuurlijk wanneer je het loslaat in de wijde digitale wereld. Door in de conceptfase goede plannen te maken en je doelgroep te kennen, heeft het viraal gaan van een video een zeer grote kans van slagen.
3. Verrassend uit de hoek komen
Bij de voorbereiding kijk je onder meer naar hoe je de boodschap duidelijk naar voren brengt en toch heel verrassend uit de hoek komt. Verrassende invalshoeken, twists, humor en andere creatieve invullingen zorgen er voor dat jouw video meer kans maakt om te scoren.
4. Geef video een plek in jouw marketingplan
Deze combinatie zal er namelijk voor zorgen dat bijvoorbeeld een product goed onder de aandacht wordt gebracht bij een groot publiek. En dat kan de omzet weer ten goede komen. Het is daarom een goed idee om budget voor een virale video op te nemen in je marketingplan. Viraal gaan is namelijk een goede manier om je bedrijf, product of dienst heel snel bij heel veel mensen onder de aandacht te brengen.
Bedrijfsfilms en meer
Je kunt overigens ook viral gaan met andere type video’s. Zo kun je bij specialisten zoals WIRTZ film ook een bedrijfsfilm laten maken of een animatiefilm. Ze zijn van verschillende markten thuis en je bedrijf is bij hen in goede handen als het gaat om het maken van content voor websites, social media en meer. Zet dus je bedrijf op de kaart en ga viral met een echte, professionele viral video.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Complete Video Marketing Guide: Alle Ins-and-Outs om te starten!
Complete Video Marketing Guide: Alle Ins-and-Outs om te starten! Tips en insights om van jouw video marketing een succes te maken! Lees snel!
B2B marketing met video: 5 tips
B2B marketing met video: lees in dit artikel enkele tips voor B2B marketing met video.
Animatie laten maken met impact
Hoe maak je impact met animaties? Lees deze gids voor alle ins & outs zodat jij met de beste animatie video's de markt kunt verrassen
De invloed van een visueel ingesteld platform zoals YouTube
Het online en offline aanbod van content is tegenwoordig vooral veel, heel veel.
Is de hardware van jouw marketingafdeling op orde voor de AI, VR en video sneltrein?
Tof die AI, VR en video trends, maar hoe faciliteer ik mijn afdeling daarvoor? Wat heb je nodig om de nieuwe trends technisch te ondersteunen
Interview: B2B Marketeer Marlene Dekkers over 75 LinkedIn video’s
Interview: B2B Marketeer Marlene Dekkers over 75 LinkedIn-video's..en wat ze daar van heeft geleerd!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.