Tags: seo
Een van de meest bekende manieren om als B2B bedrijf aan meer klanten te komen, is met behulp van online marketing. Hierbij is SEO marketing nog steeds dé manier om aan nieuwe leads en hogere verkoopcijfers te komen. Echter, een belangrijk ingrediënt hiervoor is het vinden van de juiste SEO specialist. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, want hoe weet je wanneer een SEO bureau de juiste keuze is? Met behulp van de 7 factoren die je in deze blog tegenkomt, wordt deze uitdaging een stuk eenvoudiger.
1. Result driven marketing
In de eerste plaats is het van groot belang om te kijken of een SEO bureau van result driven marketing gebruik maakt. Dit is een type marketing waarbij alles draait om het behalen van resultaten. De meeste mensen denken hierbij alleen maar aan het aantal bedrijven dat via SEO bij je website terechtkomt, maar het dient ook de juiste doelgroep te zijn.
Je hebt er immers niks aan wanneer je schoonmaakspullen voor grote bedrijven verkoopt, maar alleen maar consumenten op je website komen. Kijk daarom goed naar of een SEO specialist resultaten als prio nummer 1 hanteert in de marketing filosofie.
2. Start met data-analyse
Ten tweede is het van belang of het SEO bureau waar je mee in zee wilt gaan, start met een data-analyse. Door een goede data-analyse van de markt uit te voeren en de huidige rol van je onderneming te onderzoeken, wordt het een stuk duidelijker welke weg er afgelegd moet worden om successen te halen.
Een goede data-analyse zorgt ervoor dat er vanuit een gefundeerde structuur gewerkt wordt waardoor uiteindelijk mooie resultaten worden behaald. Daarnaast zorgt de data ervoor dat het bureau op een eerlijke wijze met je communiceert over wat er mogelijk is en hoe lang het duurt om deze successen te behalen.
3. Ze maken gebruik van SEO tools
Verder is het een belangrijk teken als een SEO bureau handig gebruiktmaakt van SEO tools. Dit geldt met name voor geavanceerde tools waarmee bijvoorbeeld keywords snel en effectief worden opgezocht. Ook zijn er tools die een goede concurrentieanalyse maken. Met behulp van deze tools maakt een SEO specialist binnen mum van tijd de perfecte strategie voor je onderneming.
4. Je wordt maandelijks bijgepraat over de stand van zaken
Als ondernemer weet je maar al te goed hoe belangrijk het is om met je klanten te communiceren en hetzelfde geldt natuurlijk ook voor SEO specialisten. Een goed bureau geeft je maandelijkse updates over je SEO campagne. Daarin leer je welke strategieën het goed doen en welke beter op pauze of zelfs volledig stilstand kunnen worden gezet. Let er dus op dat het SEO bureau dit soort maandelijkse, open communicatie en transparantie biedt; zo weet je dat het volledig te vertrouwen is en is de basis gelegd voor een succesvolle samenwerking voor op de lange termijn.
5. Veel linkbuilding partners
Het vijfde element om te overwegen bij het kiezen van een SEO specialist is het aantal linkbuilding partners dat ze hebben. Linkbuilding is een cruciaal onderdeel van SEO en de beschikbaarheid over een breed netwerk van kwalitatieve partners helpt echt om je ranking te verhogen. Het zorgt voor meer backlinks naar jouw website vanuit betrouwbare en relevante bronnen.
Dit toont aan dat het bureau in staat is om sterke relaties op te bouwen en te onderhouden, wat een goede indicatie is van hun professionaliteit en competentie in de online marketing sector. Het hebben van veel linkbuilding partners is dus een positief teken bij het selecteren van een SEO specialist.
6. Zowel korte als lange termijn resultaten
Het zesde criterium voor het kiezen van een SEO specialist is hun vermogen om zowel op korte als lange termijn resultaten te leveren. Kijk; iedere ondernemer wil wel snelle winsten behalen, maar als je echt succesvol wilt zijn, zal een duurzaam resultaat het hier altijd van winnen. Goede SEO specialisten weten dit maar al te goed, waardoor ze je een mix van successtrategieën geven voor zowel vandaag als morgen.
7. Enkele voorbeelden in hun portfolio
Tot slot dien je hun portfolio met eerdere projecten te bekijken. Helaas zijn er veel SEO bureaus die geen goede resultaten aan hun klanten afleveren. Maar hoe scheid je het kaf van het koren? Juist, door de succesverhalen van het bureau in te zien. Een betrouwbare specialist zal altijd bereid zijn om enkele van hun succesverhalen te delen. Zo weet je precies wat hun expertise is, hoe ze te werk gaan en wat hun eerdere resultaten waren.
Conclusie
Let goed op deze 7 factoren bij het selecteren van een bureau dat je gaat helpen met jouw SEO. Naast deze factoren is het uiteraard ook van belang wat de tariefstelling is, in hoeverre er een klik is en wat er wel of niet inbegrepen is in de dienstverlening. Heel veel succes met jouw bureau selectie!
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Waarom attributie je b2b-marketing aanpak toekomstbestendig maakt
Attributie; niet het meest geliefde onderwerp voor marketeers. Attributie is erg belangrijk voor de meetbaarheid en transparantie van marketing.
B2B klanten binnenhalen via SEO doe je zó
B2B klanten binnenhalen via SEO doe je zó: tips voor meer leads vanuit de zoekmachines door de website te optimaliseren
Hoe een SEO bureau jouw bedrijf transformeert in het digitale tijdperk
Hoe een SEO bureau jouw bedrijf transformeert in het digitale tijdperk: lees onze tips voor een digital boost door SEO!
Gezien worden in de B2B markt met LinkedIn advertising
Met LinkedIn advertising kun je snel en eenvoudig een groot, professioneel publiek bereiken. Tips voor een goede aanpak.
Hoe je wint met SEO in 2017 door Rand Fishkin
Tijdens INBOUND 2016 heb ik Rand Fishkin zien spreken, bekend van zijn Whiteboard Friday over betere SEO. Lees mijn verslag van zijn sessie over SEO 2017.
Een goede dealer locator: de lijm tussen online presence en fysieke shops
Een goede dealer locator: de lijm tussen online presence en fysieke shops. Lees onze tips om jouw store locator goed op te zetten.
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.