Om de visie te verbreden valt er nogal wat te lezen; een goed boek over (interne) communicatie kan je helpen bij het verbreden van draagvlak. Een aantal communicatie boeken voor de b2b marketeer. (Meer boeken vind je in de b2b shop! )
Chris Roebuck – Communicatie
Essentiele Managementvaardigheden
Samenvatting
Organisaties zijn afhankelijk van goede communicatie tussen medewerkers. Daar heeft de b2b marketeer elke dag mee te maken. Dit boek geeft inzicht in de verschillende communicatievormen op de moderne werkplek optimaal te benutten, zodat u de juiste boodschap de juiste mensen bereikt. Dit boek gaat in op persoonlijke communicatie, telefonische communicatie, schriftelijke communicatie en communiceren met groepen. Voor deze onderwerpen doorloopt u een zelfstudieprogramma om vaardigheden te verbeteren. Zo kunt u efficiënter werken en doelstellingen sneller realiseren. Effectieve communicatie is onmisbaar voor succes, thuis en op het werk. Lees verder….
Brigitte Hemming – Communicatie Managen
Samenvatting
Voor elke professionele organisatie is communicatie vergelijkbaar met beleidsvelden als financiën, P&O en (business-to-business) marketing. Als (toekomstig) communicatiemanager treedt u op als manager en adviseur. U levert een bijdrage aan de organisatiestrategie. U ontwikkelt strategisch communicatiebeleid, je brengt en houdt partijen bij elkaar door ze met elkaar in gesprek te brengen tot ze op een lijn zitten. Lees verder…