Prospects vs Leads

De eeuwige discussie over prospects vs leads; de grootste tijdverspilling. Sales- en Marketingafdelingen hebben van nature een hokjesgeest. “Dit is een prospect en pas dan is het een lead”. Of andersom; afhankelijk van de salesfunnel en lead/prospect definitie uiteraard. Het komt er op neer dat een marketingafdeling een bedrijf pas mag overdragen aan sales als er ‘echt iets te halen valt’. Aarrgg!!

Op b2bmarketeers.nl zien we steeds vaker discussie over deze klassieke leadfunnel ontstaan en het lijkt erop dat marketeers en sales inzien dat marketing draait om mensen; ‘ja’ zei Edwin Vlems ooit; ‘leads zijn ook mensen!’. In plaats van de prospects vs leads discussie gaat het meer over de Customer Buyer Journey en de toutchpoints waar we de doelgroep graag willen voorzien van de juiste content. Gelukkig maar! Want marketing wordt zo veel leuker! Dat wijzen met die vingers moet voorbij zijn; al sinds jaar en dag strijdt sales met marketing; ‘flut leads!’ ja, ‘jullie kunnen niet verkopen’.

Met de inzichten van vandaag de dag en het geloof in Content Marketing en Inbound Marketing ontstaat het besef dat het veel meer oplevert om samen te werken. Werken aan super gave kneiter rake content! Die waardevolle prospect van ons, dat MENS! moeten we koesteren, verwennen, in de watten leggen en vooral trakteren op waardevolle content. En daarmee is, hoop ik, de eeuwige prospects vs leads discussie verleden tijd!

 

 

 

content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.