Tags: content marketing, persberichten
Best Dutch Brands maakt de drie winnaars bekend van de 2014 Excelly Awards in deze categorieën:
- AEX: AkzoNobel
- AMX: TenCate
- AscX: Heijmans
“De Excelly Awards zijn een erkenning voor de best ontworpen jaarverslagen van beursgenoteerde bedrijven aan de NYSE Amsterdam. Jaarverslagen geven bedrijven de kans om niet alleen financiële gegevens te verstrekken, maar ook om hun specifieke marketing-aanpak te etaleren. Aangezien het jaarverslag meer en meer als marketing middel ingezet wordt, zie je bedrijven veel investeren in het concept en design van hun rapportage. In veel gevallen zelfs meer dan aan hun corporate website. Dit gebeurt wellicht niet altijd bewust, maar is toch zeker een opvallende ontwikkeling. “ zegt Top Schepers, Creative Bastards director en jurylid van Excelly Awards
Excelly Awards 2014 – De Genomineerden
Er waren 9 genomineerde bedrijven
- AEX categorie: AkzoNobel, DSM, Philips
- AMX categorie: Aalberts-Industries, Arcadis, TenCate
- AScX categorie: Besi, Heijmans, Kendrion
Over Excelly Awards:
Excelly Awards werd opgericht in 2013 en kende 9 winnaars in dat jaar. De winnaars van vorig jaar kwamen niet in aanmerking voor deelname aan de 2014 Excelly Awards.
De 2013 winnaars waren:
- Aegon, Ahold, Heineken en Unilever in de categorie AEX
- Nutreco, TKH en Unit4 in de categorie AMX
- D.E. Masterblenders1753, Sligro Group, en Wessanen in de categorie AScX
Excelly Awards – Omdat Visual Design Belangrijk Is
Jaarverslagen zijn een grote bron van informatie voor een breder publiek dan alleen financiële analisten en lange termijn aandeelhouders. Andere groepen zijn journalisten, studenten, potentiële investeerders, en strategische beleggers. De meeste mensen hebben niet de tijd en de wens om alle elementen van de jaarverslagen door te nemen, ze kijken naar de meest belangrijke informatie en willen “een goed gevoel” krijgen door snel het jaarverslag in te zien. Bedrijven die de best ontworpen jaarverslagen produceren begrijpen dat.
De best ontworpen jaarverslagen zullen de snelle kijker genoeg informatie geven en zullen de waarden van het bedrijf ook communiceren via visuele elementen. Best Dutch Brands beloont deze jaarverslagen met de Excelly Awards. Tegenwoordig is de aandachtsspanne van mensen korter dan ooit tevoren, en daarom is het belang van het presenteren van informatie op een visuele manier steeds groter geworden (denk aan Pinterest, Instagram, Infographics,)
Jury
De Excelly Awards Juryleden zijn marketing professionals met ervaring in branding, design en communicatie.
De jury bestaat uit:
- Hans de Gier Is oprichter van SyncForce, enterprise platform voor het ontwikkelen en lanceren van merkproducten. In 2008 was hij de initiatiefnemer van Ranking the Brands, waarbij op basis van alle wereldwijd gepubliceerde rankings de Ranking The Brands Top 100 wordt bepaald. Hij is daarnaast gastdocent op het gebied van strategisch brandmanagement.
- Tom Schepers, Creative Director en oprichter van Creative Bastards, het reclamebureau in Enschede.
- Anouk Verhoeven, UX-onderzoeker bij Jungle Minds – digitale strategie en design. Jungle Minds is een expert agency inzake corporate rapportage en is de onderzoekspartner voor de jaarlijkse ‘Herni Sijthoff-prijs’ (de jaarlijkse Nederlandse prijs voor de beste digitale bedrijfsrapportering
- Misha Scholten is sinds 2008 Art director bij Creative Bastards, en hij is betrokken bij het totale creatieve proces, van begin tot eind. Hij speelt een rol bij het eerste contact met klanten, bij het maken en presenteren van ontwerpen, en ook bij het beheer van de planning en uitvoering tot aan het eindproduct.
- Bea Stanford, oprichter van Best Dutch Brands en expert op het gebied van trust-based marketing. Bea Stanford is online marketing professional met 18 jaar ervaring. Zij is verantwoordelijk voor de inhoud strategie van Best Dutch Brands.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Complete Video Marketing Guide: Alle Ins-and-Outs om te starten!
Complete Video Marketing Guide: Alle Ins-and-Outs om te starten! Tips en insights om van jouw video marketing een succes te maken! Lees snel!
Content Marketing: Bezoek gratis de musical Hair
Gratis
Wat is een content marketing strategie en hoe stel je deze op in 2024?
Een content marketing strategie is een plan voor het structureel verspreiden van content die relevant is om doelgroepen aan te trekken.
Marketing funnel: de ultieme gids over funnels (met compleet stappenplan)
Met een marketing funnel draag je per fase in de customer journey de juiste boodschap uit. ✅ Zet je eigen funnel op in 12 stappen via dit artikel.
Online marketing, waarom heb je het nodig?
E-commerce wordt steeds belangrijker. Wat is online marketing eigenlijk en hoe kun je het inzetten?
Hoe je een content marketing plan maakt in b2b
Leer hoe je een content marketing plan opstelt om jouw doelgroep te activeren: inclusief tips en voorbeelden!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.