Tags: marketing automation
Het zat er aan te komen; Microsoft moest reageren. HubSpot, Eloqua, Marketo, Act-on en al die anderen pakken een groot stuk van de koek. Microsoft reageert en brengt naast Microsoft CRM nu ook: “Dynamics Marketing”, in 2014 gelanceerd. Marketing Automation wordt door Microsoft neergezet vanuit de One Microsoft gedachte met Office 365 en is eenvoudig te integreren met Microsoft CRM. De software is echter ook stand-alone te gebruiken vanaf 125,- dollar per gebruiker per maand (gebaseerd op US pricing bekend in 2014).
Op dit moment voert Microsoft in Nederland pilots waar verschillende MS partners op dit moment mee bezig zijn. Via de website van Office kun je een gratis versie proberen. Let op; je gaat door een heel aanmeldproces van Office 365 heen waarna je toegang krijgt tot een trial versie van Dynamics Marketing.
http://www.microsoft.com/nl-nl/dynamics/crm-marketing.aspx
Deze omgeving is echter niet gevuld met data en derhalve vrij moeilijk te testen.
Microsoft Dynamics Marketing functionaliteiten
Microsoft verdeeld Marketing Automation in 3 thema’s waar de marketeer mee te maken heeft:
- Dashboards & KPI’s
- Campaign Automation
- Marketing Analytics
De marketeer geeft hier invulling aan door te werken met de volgende modules:
- Projects
- Marketing Execution
- Assets & Media
- Budgeting
- Performance
Onderstaande video’s zeggen misschien meer dan de trial versie:
Heb jij het al getest?
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Marketing automation: de mediator tussen marketing en sales
Tijd dus om die twee nader bij elkaar te brengen. Wij zijn er van overtuigd dat marketing automation dé tool is die jou hierbij kan helpen.
Tips voor succesvolle e-mailmarketing in 2024
Met deze tips maak jij van e-mailmarketing een succes in 2024. Lees snel verder om jouw e-mailmarketing te optimaliseren!
Marketing Automation, een overtuigende business case?
Marketing Automation, een overtuigende business case? Wat kan Marketing Automation bijdragen aan het succes van jouw marketing afdeling
Spotler lanceert nieuw product: leadgeneratie en e-mail marketing automation in 1 oplossing!
E-mail marketing specialist Spotler lanceert: leadgeneratie en e-mail marketing automation in 1
Interview | CEO Bruynzeel Storage Group over klantgericht werken en nieuwe Marketing
Interview | Igor la Vos, CEO Bruynzeel Storage Group BV over klantgericht werken en nieuwe Marketing. Marketing Automation, samenwerking en klantcampagnes
Marketing Automation Untangled genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs 2022
Het boek Marketing Automation Untangled genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs 2022. Lees alles in dit bericht
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.