Onderschat offline marketingtools niet

door Redactie | Last Updated:   9 juni 2015

Als marketingspecialist ben je volledig op de hoogte van de online marketingmiddelen die er beschikbaar zijn en hoe ze effectief in te zetten. Je bent voortdurend in de weer met SEO, CRM, social media en natuurlijk een sublieme website. Kortom, internet is het grootste speelveld voor de B2B marketeer en dat zal waarschijnlijk ook nooit meer veranderen. De vraag blijft echter wel of online marketing het ooit 100% gaat overnemen van de papieren flyers, posters, brochures en vlaggen.

Wie wat bewaart die heeft wat

Online marketing heeft de toekomst, dat is duidelijk. Toch is online marketing vaak arbeidsintensiever dan offline marketing. Op het moment dat je een week stilzit, dan zakt je website al in vindbaarheid. Daarnaast moet je mailings regelmatig de deur uit doen om het beoogde effect te behalen. Daarom is het altijd verstandig om ook af en toe aandacht te besteden aan offline marketing. Die fijne pen, dat handige bloknootje of die usb-sleutelhanger blijven namelijk een aanzienlijke tijd in het bezit die potentiële klant. Bij elk gebruik komt het logo, de url en de bedrijfsnaam toch even voorbij. Het is een eenmalige investering in relatiegeschenken en reclamemateriaal en het effect is beduidend langduriger dan een e-mail of een banner.

drukwerk

Investeer in imago

Je bedrijfsnaam staat centraal bij alle online marketingactiviteiten die je onderneemt. Ten eerste is het belangrijk dat mensen de naam kennen. De volgende stap is een bepaald imago aan de bedrijfsnaam of het merk koppelen, het zogenaamde ‘branden’. Offline marketing en reclamemateriaal kan bijdragen aan het branden van je merk.  Afhankelijk van het budget en het doel kun je dit groots of bescheiden aanpakken. Zo kun je bij Europa’s grootste aanbieder van marketing drukwerk Flyeralarm visitekaartjes tot aan volledige bedrukte hijsvlaggen bestellen. De kleine offline marketingmiddelen zijn die pennen en andere gadgets die je op beurzen uitdeelt. De grotere offline tools zijn bijvoorbeeld grote professionele hijsvlaggen en reclameborden voor uw bedrijfspand of bij een beurstent.

Afbeeldingen: www.shutterstock.com

b2bmarketeers schrijft dagelijks over onderwerpen rondom b2b marketing, sales en ondernemen. Het doel van b2bmarketeers is: de b2b marketing professional helpen.
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.