Alles over B2B digital transformation, digital marketing en ecommerce. Een dag vol tactics en learnings voor een succesvolle digital B2B strategie. B2B Online is een niet te missen congres voor managers op het gebied van digital marketing en sales in business-to-business omgevingen, die up to date willen blijven en meer willen weten over werkende strategieën en -cases rond B2B marketing en sales.
In meer dan twintig sessies presenteren experts, collega’s en onderzoekers uit binnen- en buitenland de beste B2B praktijkvoorbeelden en cases. Met succesfactoren, do’s & dont’s, lessons learned en de laatste trends, strategieën en ontwikkelingen op het gebied van B2B marketing en sales.
Digital transformation
Frank Keessen, IT Director bij Mazars, vertelt tijdens B2B Online alles over het proces van digitale transformatie van Mazars (accountancy, belastingadvies en consultancy). Hij geeft antwoord op de vraag hoe je een groot bedrijf in een overwegend conservatieve markt, met traditionele processen, transformeert naar een moderne klantgerichte ‘digital first’ organisatie. Frank is een bevlogen vernieuwer die in staat is IT, processen en organisaties in korte tijd digitaal te transformeren. Hierbij houdt hij de business altijd als uitgangspunt.
Ecommerce
Content marketing is de nieuwe ‘holy grail’ voor wat betreft marketing. Reclamebureaus switchen van de ene acquisitie campagne naar de andere en moeten daar nu ook passende contentstrategieën bij bedenken. Maar content marketing is meer ‘always on’ dan campagnes. John Ekman, oprichter van Conversionista (nummer 1 op het gebied van conversie optimalisatie in Scandinavie) duikt in de conversiekant van content marketing. Hij vertelt niet alleen hoe je bezoekers naar je website trekt, maar laat ook zien hoe je business value creëert.
Sven Rydell, Marketing & Communications Director bij OEM International AB, werkt dagelijks met een groot productaanbod, variërend van eenvoudige kogellagers tot zeer complexe machineonderdelen. Om OEM’s productinformatie op een flexibele manier te kunnen structureren en daarna efficiënt te vermarkten, zocht hij een agile informatiesysteem. Nu is dit systeem het hart van Sven’s marketingstrategie. Op B2B Online beantwoordt hij de vraag: wat is het concurrentievoordeel van goed ontwikkelde productinformatie en hoe leidt dit tot een hogere winst?
Digital transformation
Digital marketing
Ecommerce
Bekijk hier alle topsprekers!