Tags: persbericht
“Vergelijkingssite opleidingen van disruptieve start-up naar internationale scale-up”
Amsterdam 6 juni 2017 | FD Mediagroep, bekend van onder andere het FD, BNR Nieuwsradio en Company Info, heeft een strategisch belang genomen in Springest. Springest is het leidende online platform waar opleidingen, e-learning en trainers vergeleken en geboekt kunnen worden. Grote B2B-klanten wordt de mogelijkheid geboden een eigen intern leerplatform op te zetten – Springest Go.
De investering past in de strategie van FD Mediagroep om een baken voor beslissers te zijn. Algemeen directeur Eugenie van Wiechen van FD Mediagroep: “Wij willen de beslissers van Nederland helpen met het nemen van de beste besluiten. Dat doen we door het bieden van onafhankelijk nieuws, kennis, data en het bijbehorende netwerk. Met de komst van Springest bieden we onze doelgroep nu ook toegang tot opleiding en ontwikkeling. Als professional weet je waar je moet zijn. De software en diensten van Springest helpen organisaties het maximale uit hun werknemers te halen. Evenals onze andere producten werkt Springest geheel onafhankelijk. We hebben veel vertrouwen in het team en het platform dat ze hebben opgebouwd.”
Voor Springest is FD Mediagroep de gedroomde partner voor de lange termijn. Ruben Timmerman, oprichter van Springest: “Met deze investering zullen we verder uitbreiden in Duitsland. Hiervoor zetten we vol in op ons zakelijke leerplatform Springest Go, dat Siemens AG in Duitsland al als klant heeft. Robotisering, automatisering, banenverlies – allemaal redenen waardoor continu leren noodzakelijk is. Het aanbod in leerproducten groeit explosief. Organisaties willen flexibeler zijn in het aanbieden van leren. Dit zie je terug in de groei aan initiatieven voor duurzame inzetbaarheid. Door het overzicht te bieden tussen alle leerproducten en de kwaliteit hiervan, helpen wij organisaties het volle potentieel van hun medewerkers te benutten. Ook nemen we steeds vaker de complete werknemer-ondersteuning, cursusadministratie en inkoop uit handen. Ik ben trots op wat we hebben bereikt, maar kijk nog meer uit naar onze verdere groei. Want met die groei kunnen we nog meer mensen helpen hun volle potentieel te bereiken.”
FD Mediagroep versterkt hiermee zijn positie als meest vooraanstaande nieuws –en informatieverstrekker voor ondernemend Nederland.
Over Springest
Springest is een online platform voor online leren. Iedere maand zoeken en boeken 350.000 bezoekers cursussen en opleidingen. Bezoekers kunnen filteren op basis van onder meer prijs, niveau, leerstijl en lesduur en meer dan 64.000 gedeelde ervaringen van cursisten raadplegen. Met Springest Go kunnen werkgevers opleidingen voor hun werknemers centraal aanbieden. Dit online leerplatform kan tevens in bestaande Learning Management Systemen geĂŻntegreerd worden.
Springest is opgericht in 2008 (onder de naam Eduhub) om het voor iedereen makkelijker te maken de juiste opleiding te vinden. De in Amsterdam gevestigde organisatie heeft 50 medewerkers en heeft de ambitie om iedereen te helpen zijn volle potentieel te bereiken. Springest heeft kantoren in Nederland en Duitsland, en is verder actief in België en Engeland. Springest Go, de B2B-propositie van Springest, is hét leerplatform voor grote organisaties als PostNL, ING, Vattenfall, Bavaria, Siemens, Stork en Aegon.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Brand Expedition: Eerste video voorleesboek op YouTube
brand expedition op youtube
De Marketeer of the Year 2013 nominaties zijn bekend!
Marketeer of the year 2013
TEDxUtrecht inspireert met sprekers van wereldniveau
TEDxUtrecht inspireert met sprekers van wereldniveau
Beste Werkgevers 2013; SAS, ORMIT en Q42
Beste Werkgevers van Nederland 2013
Helen Faasse treedt terug als directeur BVA bond van adverteerders
BVA bond van adverteerders
18% meer vacatures op het gebied van marketing en communicatie
18% meer vacatures op het gebied van marketing en communicatie
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.