Boeken over Marketing en business verslind ik als spaghetti! Graag deel ik een aantal boekentips van waardevol leesvoer. In mijn ogen dan. Alle boeken in dit artikel heb ik gelezen of ben ik aan het lezen. De volgende lijst ben ik al weer aan het opbouwen, maar tips zijn van harte welkom!
Een werkweek van vier uur – Tim Ferriss
Een heerlijk boek van ondernemer en lifestyle designer Tim Ferriss die een hack pleegde op zijn werkende leven. Dit boek gaat over het anders benaderen van werk, inkomen en pensioen. Tim geeft hele concrete inzichten, handvatten, tools en praktijkvoorbeelden voor het realiseren van een andere lifestyle. Een lifestyle waarin werk, inkomen en uitgaves op een andere manier een rol krijgen in je leven.
Heel belangrijk daarin: efficiënter en slimmer werken waardoor je met veel minder uren meer kunt bereiken en vooral bezig bent met dingen waar je blij van wordt. Bomvol voorbeelden, tips en adviezen.
Dit business & lifestyle boek is in zijn zoveelste uitgave verschenen en hier en daar wat verouderd qua voorbeelden. De principes zijn echter nog steeds relevant! En, luister ook absoluut naar de podcast van Tim waarin hij succesvolle mensen aan langdurige interviews onderwerpt om succesfactoren te achterhalen.
Een werkweek van vier uur bestellen
How Google Works – Eric Schmidt & Jonathan Rosenberg
Dit boek ben ik gaan lezen na het luisteren van een Tim Ferris podcast. Tijdens deze poscast interviewde Tim the one-and-only: Eric Schmidt. Bekend omdat hij aan de voet stond van Google en 11 jaar lang CEO van Google (en de Alphabet group) rond heeft gelopen.
Dit is een zeer intelligente man met meerdere kwaliteiten en eigenschappen die je niet altijd aantreft in dezelfde persoon: creatief, strategische denker, innovatief en goed met mensen. Dit boek beschrijft de opkomst van Google en wat er allemaal komt kijken bij het optuigen van een succesvol bedrijf als Google.
Er worden grote thema’s beetgepakt. Leest ook lekker weg en er is veel inspiratie uit te halen!
Principles – Ray Dalio
Een bestseller door een van de meest succesvolle investeerders en ondernemers van de jaren 70, 80 en 90: Ray Dalio. In dit boek geeft hij een inkijkje in hoe zijn ondernemerschap tot stand is gekomen en welke principes daar aan te grondslag liggen.
Het business & lifestyle boek biedt tegelijkertijd een set aan guidelines om de kansen op succes in het leven te vergroten, op ieder vlak. Een heerlijke dikke pil die super lekker weg leest met een blauwdruk voor succes!
Het geheim van Bol.com – Michel SChaeffer
Dit is een feest voor marketeers! Michel Schaeffer, die als Marketing Directeur aan de voet stond van het succes van Bol.com in Nederland geeft in detail inzicht in de uitdagingen die voorlagen, de keuzes die gemaakt werden en welke ontwikkelingen daarin relevant waren. Dit boek heb ik in een paar avondjes uitgelezen.
In dit opvallende blauwe boek geeft Michel inzichten op het gebied van waarde-propositie, e-commerce en marketing principes waar Bol.com mee te maken kreeg in de verschillende fases van het bedrijf. Naast het leerzame aspect is het een genot om te lezen hoe zo’n succesverhaal tot stand komt en wat daarbij komt kijken.
Het geheim van Bol.com bestellen
Minimal Management – Paul Verburgt
Een vlijmscherpe kijk op ondernemen, bedrijfsvoering en management. Dit is een hilarisch, goed geschreven boek over het aansturen van teams en organisaties. Paul Verburgt is een ervaren ondernemer met een vooruitstrevende visie op management. En al zijn methodes zijn getoetst in de praktijk, waar hij uitgebreid verslag van doet in zijn boek. Op een hele leuke manier met sprekende voorbeelden.
Paul Verburgt is in mijn ogen de Yoep van ‘t Hek van het bedrijfsleven met de nodige zelfspot en een hele mooie kijk op business.
Ik hoop dat je geinspireerd bent en wens je heel veel leesplezier toe. En, ik ben erg benieuwd naar jullie tips dus laat ze achter in de comments! Thnx.
Marcel
Ps. voor meer leesvoer tips kijk je hier: b2b marketing boeken.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Onderzoek Facebook bedrijvenpagina’s
Onderzoek Facebook bedrijvenpagina's
b2b marketing in 2013 door marketing nederland
b2b marketing in 2013
Tips voor B2B leadgeneratie met Twitter
Tips voor B2B leadgeneratie met Twitter
Reclame is een doel op zich, toch?
Reclame is een doel op zich, toch?
b2b marketing facts & figures in 4,5 minuut
b2b marketing facts
Een A-merk heeft gewoon een beter communicatiebureau!
Wat maakt een a-merk? Ontdek in dit artikel dat het nog niet zo eenvoudig is om een a-merk te realiseren. Lees het artikel.
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.