Funnel CRM: een frisse wind in het CRM landschap (review)

door Marcel Nanning | Last Updated:   14 juli 2019

Tags: , ,

De markt van CRM software is nog steeds volop in beweging in alle richtingen. Een onlangs verschenen onderzoek van Gartner toont aan dat de markt groeit met meer dan 15% per jaar en een markt vertegenwoordigt van meer dan 40 miljard euro. In 2019 bestaat meer dan 75% van de CRM oplossingen uit cloud solutions. Niet vreemd dat de markt nieuwe toetreders kent die zich proberen te onderscheiden. Een voorbeeld hiervan is Funnel CRM; een kleurrijke gebruiksvriendelijke tool voor MKB en ZZP’ers.

Note: de website van FunnelCRM ligt er af en toe uit, navraag leert dat ze er aan werken. Het kan dus zijn dat bepaalde links tijdelijk niet werken.

Funnel CRM duikt in de groeiende markt van SAAS CRM

Een kinderlijke uitstraling voor een serieuze CRM oplossing

Funnel CRM oogt kinderlijk en speelt maar is wel degelijk een serieus alternatief voor CRM tools als Salesflair, Pipedrive of Hubspot CRM. Met functies als:

Het is een basic CRM tool, ingericht op new-business op basis van formulieren op websites. De naam is wat dat betreft passend bij het product: de salesfunnel staat centraal.

Deals
In de deal-sectie kun je automatisch data in laten lopen uit de formulieren of handmatig leads invoeren. Hier log je de verkoopkansen.

In de relatiekaart wordt alle informatie rondom de lead getoond zoals de interacties en de deal-value. Vanuit de relatiekaart kunnen ook e-mails worden verstuurd op basis van standaard templates zoals een voorstel voor een kennismakingsgesprek of een aanbod. Deze worden ook weer gelogd onder de relatiekaart.

Tags
Met Funnel CRM kun je gebruikmaken van tagging. Tags zijn handig om projecten en relaties aan elkaar te koppelen. Hier komen op termijn ook nog functies bij volgens Gohar Shafique, medeoprichter van Funnel CRM zoals notificaties en triggers.

Vrij basic stuff dus, maar in het geval van Funnel CRM zeer intuĂŻtief opgezet en eenvoudig in gebruik.

Klik hier voor een gratis trial versie van Funnel CRM

Funnel CRM is zeker geen alternatief voor Microsoft CRM of SalesForce (of andere mkb+ tools!)

Tools zoals Funnel CRM zijn opgezet als eenvoudig te gebruiken tools waar je direct mee kunt starten vanuit een SAAS-model het liefst nog op je telefoon. Met een instapprijs van 10,- per gebruiker per maand is dit een type CRM-systeem dat zich richt op ZZP’ers en het MKB.

Funnel CRM is een snelgroeiende tool die veelbelovend is en een ontzettend frisse uitstraling heeft.

Als ze de tool blijven updaten en aanvullen met nieuwe functionaliteit kan dit weleens een hele interessante speler worden in de wereld van CRM software.

Maar het lijkt nog niet op de volwassen tools als Microsoft CRM of SalesForce die zich met hun standaard product richten op mkb en enterprise bedrijven. Daarmee kiest Funnel CRM dus duidelijk voor de volumemarkt om markt te veroveren en wie weet op termijn door te stomen naar de grotere mkb bedrijven. En als ik het zo inschat, maken ze best kans om op te boksen tegen tools als Pipedrive.

Kijk hier en probeer Funnel CRM zelf. Bij aanschaf van dit product ontvang b2bmarketeers.nl een vergoeding van de leverancier.

Op zoek naar vergelijkbare tools zoals Funnel CRM? Bekijk dan ook deze CRM systemen.

 

Lees ook: De Beste CRM software voor ZZP en MBK met tips en reviews

Oprichter en hoofdredacteur van b2bmarketeers.nl, het weblog over b2b marketing over Marketing Strategie, Content Marketing, Marketing Automation, CRM, Project Management en Account Based Marketing. Marcel heeft gewerkt bij CRM partners, b2b marketing bureau's en De Efteling als b2b marketeer. Hij is eigenaar van Nanning Marketing , een marketingbureau gericht op resultaatgerichte content marketing voor b2b. Marcel gelooft in wederzijdse groei door het delen van kennis, ervaringen en visie. LinkedIn
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.