De kracht van video wordt voor steeds meer bedrijven duidelijk. Onze doelgroepen consumeren dagelijks tientallen minuten (meestal uren) aan videocontent. De B2C-marketeer heeft dit al lang in de gaten. Maar ook in de B2B kunnen we niet om video heen. Laten we eens kijken naar deze typische B2B-onderneming, gespecialiseerd in geavanceerde machines voor het snijden van plexiglas.
We hebben het over Trotec, een internationale ontwikkelaar en fabrikant van laser machines. Deze worden gebruikt voor het snijden en bewerken van plexiglas. Plexiglas, ook wel bekend als acrylglas of perspex, is een veelgebruikt materiaal in tal van toepassingen, variërend van architecturale toepassingen tot signages, modelbouw en kunstprojecten. Het staat bekend om zijn helderheid, duurzaamheid en lichtgewicht eigenschappen, waardoor het een populaire keuze is. Bij het plexiglas snijden is het gebruik van een lasersnijder een van de meest effectieve en precieze methoden.
Moderne website
Deze specialistisch b2b-onderneming heeft zich, in tegenstelling tot veel branchegenoten, modern geprofileerd en zet digitaal daarin goed in. Met een moderne, visueel aantrekkelijke website is hier een mooie stap in gezet. De navigatie is glashelder en geeft de bezoeker de mogelijkheid om content te benaderen vanuit productvragen of juist vanuit de gewenste toepassing.
ContentHub voor vindaarheid en though leadership
Ook is de site voorzien van een contenthub met blogs, nieuws en andere interessante content-categorieën voor de doelgroepen van de organisatie. Een interessante is de hoek met Tips en Trucs. Dit is een categorie berichten waarmee klanten concrete tips krijgen om de beste resultaten te behalen met hun machines.
Hierdoor raken gebruikers geinspireerd en halen ze de meeste waarde uit hun machines. Hiermee verhoogt de organisatie de vindbaarheid Ă©n bouwt het bedrijf autoriteit op door zich te profileren als expert in dit vakgebied.
Afbeeldingen & video
De site is voorzien van goede, sfeervolle productfotoâs. Hierin is gekozen voor een combinatie van sfeervolle brand-fotoâs en concrete productfotoâs die in detail laten zien hoe de producten eruit zien. Daarin zien we niet alleen apparaten maar ook mensen. Wat we uiteraard ook graag zien, is het gebruik van video. Dit bedrijf zet video in voor verschillende doelen, waaronder de werking van machines en hoe producten gemaakt worden. Ook laten ze bedrijven aan het woord die machines gebruiken ter inspiratie voor potentiĂ«le klanten.
Persoonlijk â over ons
Technische bedrijven kunnen ook een persoonlijke uitstraling hebben. De âover onsâ sectie van de website is dan ook uitgebreid gevuld met interessante informatie over de organisatie. Een grote foto met een groot deel van de medewerkers erop zet hierin direct de toon. Hierdoor krijgt de organisatie een âsmoelâ wat de benaderbaarheid van het bedrijf vergroot.
Samenvattend
B2B hoeft niet saai te zijn. Goede moderne websites, zijn niet alleen voorgehouden aan de conglomeraten van deze wereld. Ook bij het MKB zien we legio voorbeelden van bedrijven die heel goed begrijpen hoe ze zich digitaal moeten profileren. Daarbij wordt het brede digitale spectrum ingezet; van blogs tot online tools, van kwalitatieve fotografie tot videoâs.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
SEA gebruiken: wat zijn de voordelen en de nadelen?
SEA gebruiken: wat zijn de voordelen en de nadelen? De ins en outs lees je in dit artikel.
Wat is structured data?
Structured data is een technische implementatie van de schema.org standaarden. Het is een universeel formaat waarin we gegevens indelen.
Een Content Marketing Business Case in 4 stappen
Je zult de ROI van Content Marketing moeten aantonen om voldoende budget en draagvlak te verkrijgen. Hoe stel je een Content Marketing business case op?
De belangrijkste valkuilen in B2B-contentmarketing
Trap jij in deze valkuilen van contentmarketing? De meeste bedrijven doen wel iets met content maar trappen vaak in dezelfde val!
Stap voor stap naar een succesvolle website
Met deze tips ga je stap voor stap naar een succesvolle website: die is snel, betrouwbaar en altijd online!
B2B marketing: the next big thing
B2B marketing; the future of b2b marketing, 30 juni 2015
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.