Content en Outreach Marketing; hoe motiveer je het delen van content?

door Bea Stanford | Last Updated:   18 december 2012

changeHoe kun je mensen motiveren om jouw content te delen en te verspreiden?

Grote en kleine merken nemen het creëren van content op in hun marketing mix omdat dit zeer effectief is, maar velen realiseren zich niet dat deze inhoud veel meer aan populariteit kan winnen als ze de juiste mensen bereiken die deze content overnemen om het delen met hun vrienden.

Outreach marketing

Het bevorderen van uitwisseling van content tussen invloedrijke personen heet outreach marketing en, net als met alles, is optimalisatie de sleutel tot succes. Niet elke persoon die je bereikt zal jouw content verspreiden, ongeacht hoe goed die content is. Je kunt echter jouw kansen verbeteren als je in staat bent te herkennen wat mensen motiveert om je content te delen.

Mijn team was in staat om een betere “shareability” (bereidheid om te delen) te ontwikkelen na het optimaliseren van het outreach-proces op basis van een recente studie uitgevoerd door de New York Times getiteld “The Psychology of Sharing”.

Personas

Dit onderzoek gaat over de redenen waarom mensen content delen, wat ze intrigeert, en hoe je invloed op hun kunt krijgen teneinde jouw content te verspreiden. Onderzoekers hebben de zes “personas” gedefinieerd van online verspreiders: Altruïsten, Carrièremakers, Hipsters, Boomerangs, Connectors en Selectieven. (In online marketing en reclame, personas zijn theoretische illustraties van gedrag, verlangen en doelen van de verschillende soorten publiek).

Door de verschillende “personas” van verspreiders in de online wereld te kennen en door ze te kunnen herkennen, zul je effectiever worden in het verspreiden van jouw content en maak je jouw marketing inspanningen meer rendabel. Immers, als je uren bezig bent met het voorbereiden en het creëren van jouw content, dan wil je toch zo veel mogelijk mensen bereiken? Organiseer je outreach proces dus verstandig. Dankzij deze aanpak waren we in staat het effect van outreach marketing te verhogen met 12%.

Bea Stanford is Online Branding consultant bij BrandOmni. Online Branding is een combinatie van traditionele branding, SEO en brand journalistiek. Bedrijven die Online Branding aan hun marketing mix toevoegen in combinatie met social media geven hun merken enorme voordelen. Brandomni
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.