Tags: content marketing, seo
Jij wilt B2B hoger in Google: wat is daar in 2022 voor nodig? Een paar duidelijke SEO-content trends wijzen je in de juiste richting. Wist je bijvoorbeeld dat zowel (heel) lange als (zeer) korte content het ontzettend goed zal doen? Daarnaast is het belangrijk om waarde op waarde te bouwen, en jouw zakelijke bezoeker daarmee precies te bieden wat er wordt gezocht.
3 trends voor SEO-content in 2022
Google scherpt de richtlijnen met iedere (core)update verder aan, dus het is belangrijk om goed op de hoogte te blijven. Voor 2022 gelden een paar heel duidelijke content-trends:
- Schrijf (hele) lange content
- Houd het superspecifiek (en kort)
- Bouw waarde op waarde
Hele lange content
EĂ©n A4 aan tekst is ongeveer 500 woorden lang. De beste internationale SEO-artikelen tellen 10.000, 15.000 of zelfs 20.000 woorden. Of meer!
Het blijkt een absolute fabel dat bezoekers online niet lezen. Specifiek B2B-klanten lezen graag, mits de informatie die ze vinden interessant, relevant en waardevol voor ze is. Beperk je dus niet tot een paar honderd of een paar duizend woorden. Werk een onderwerp in plaats daarvan helemaal uit, inclusief alle zakelijke details. Juist in een professionele omgeving is er vaak maatwerk nodig, dus dat vraagt om uitgebreide SEO-teksten.
Let op: een lange tekst is niet hetzelfde als een langdradige tekst. Houd het kort en bondig, gebruik tussenkoppen en voorkom wollig taalgebruik.
Superspecifiek (en kort)
Andersom is het net zo waardevol om het superspecifiek te maken. En dus heel kort te houden, met bijvoorbeeld maar 100 woorden per pagina. Dat is 1 flinke alinea, waarin je bijvoorbeeld een specifieke term kunt toelichten.
Google deelt featured snippets uit voor content die bijzonder âto the pointâ is. Zorg er dus voor dat je precies opschrijft waar het om gaat. Hoe helderder (en korter) jij het kunt uitleggen, des te groter de kans op een hoge positie in de Google-zoekresultaten.
Bouw waarde op waarde
Dat de twee bovenstaande tips elkaar lijken tegen te spreken (maar dat niet doen) heeft te maken met deze derde trend voor SEO-content in 2022. Content mag (heel) lang of (zeer) kort zijn. Het is belangrijk dat je zoveel mogelijk waarde toevoegt.
En heb je een sterke pagina die het in Google al goed doet? Voeg daar een afbeelding, een infographic of bijvoorbeeld een video aan toe. En heb je er een podcast of iets anders over gemaakt? CreĂ«er paginaâs die rijk zijn aan allerlei informatie. Op die manier vertel je jouw B2B-klanten precies wat ze willen weten, met content die ze bovendien graag met anderen delen.
Denk als een B2B-tekstschrijver
Denk in 2022 zoveel mogelijk als een B2B-tekstschrijver, door na te gaan wat klanten echt van bedrijven willen weten. En voeg die informatie toe, ook als dat betekent dat je juist heel gericht te werk moet gaan en niet te veel woorden mag gebruiken.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
4 Content Marketing tactieken voor meer traffic in 2022
Een aantal ontent marketing tactieken die ik inzet om b2bmarketeers.nl te laten groeien in 2020: content updates, linkedbuilding, richt snippets en meer!
Wat is het verschil tussen b2b en b2c SEO?
Zit er een verschil tussen B2B- en B2C SEO? Waarop moet je letten wanneer je start met het toepassen van SEO?Â
Kleurrijke seo met content confetti
Kleurrijke seo met content confetti
âContentmarketing is de lopende band van marketing gewordenâ
Contentmarketing is de lopende band van marketing geworden: een verslag van marketingprofs.
B2B marketing met video: 5 tips
B2B marketing met video: lees in dit artikel enkele tips voor B2B marketing met video.
Jortijn Bijl: âIk ben stiekem niet eens een marketeer”
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.