Tags: b2b marketing, content marketing
Content Markering is hot. We zien veel blogs metĀ voorbeelden, tips, tooltjes enĀ lijstjes. Dat moet genoeg zijn om een strategie te kunnen bepalen. Toch zijn de tips vaak algemeenheden zoals; shop binnen je eigen organisatie naar content. Ja, oke, maar waar moet ik dan naar zoeken? In mijn zoektocht naar dit antwoord bleef 1 tip hangen van blogger Scott Augtmon;Ā ga niet op zoek naar informatie, ga op zoek naar een verhaal.
In elke hoek een verhaal
Marketeers die starten met Content MarketingĀ trappen snel in een valkuil; het pratenĀ vanuit autoriteit; de kenners van het vakgebied zullen het wel eens even vertellen. Dat resulteert snel in een opsomming met tips, trucs en trends. Pragmatisch, maar niet altijd even diepgaand. En al snel arrogant.
Een verhaal, bijvoorbeeld over hoe een van jouw klanten je visie heeft veranderd op e-business, spreekt veel meer tot de verbeelding. Of; wat komt de langst werkende Servicedesk medewerker dagelijks tegen? Welke vragen krijgt hij regelmatig en welke antwoorden heeft hij voor deze klanten? Verhalen zitten overal, binnen en buiten de organisatie. Denk aan wat klanten meemaken, wat de golfbewegingen zijn in de branche, wat de visie is van jouw organisatie op de nieuwste wetgeving, of hoe jij je laatste gesprek met de klant hebt ervaren. Marketing is weer leuk, we mogen verhalen vertellen!
Stoppen met lijstjes?
Moet ik voor mijn content marketingĀ dan stoppen met opsommingen, tips & trucs? Nee! Want lijstjes doen het kneitergoed! (zie artikel blogstylers). Sterker nog, door op zoek te gaan naar verhalen uit de praktijk, komen de lijstjes vanzelf! Maar ook de mooiste casus,Ā interviews en columns. En twijfel je aan de kracht van je artikel? Vraag jezelf dan af: als ik mijn klant was, zou ik dit dan doorsturen naar mijn collegaās?
Zie ook: Storypower, verhalen die je organisatie veranderen
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
B2B contentmarketing in beweging: aantoonbaar bijdragen aan de business
B2B content marketing in beweging: aantoonbaar bijdragen aan een betere business
Tips voor moderne B2B Leadgeneratie (update 2021)
In de B2B marketing gaat het vaak over leadgeneratie. Uiteindelijk zijn alle activiteiten gericht op het genereren van leads. Tips voor b2b leadgeneratie:
Demand Generation: keert branding terug?
Demand generation: heeft branding weer de aandacht die het verdient? Hoe passen demand generation en branding samen? Lees het artikel!
b2b marketing forum 2015 geheel in het teken van Customer Mapping, Buyer Persona’s en Culture Shifts
b2b marketing forum 2015 geheel in het teken van Customer Mapping, Buyer Persona's en Culture Shifts
Van marketingbureau naar software leverancier
Van Marketing Bureau naar Software Leverancier
Tips voor short copy die converteert
We zijn onze short copy skills gaan afstoffen en bijspijkeren. Onze geleerde lessen deel ik graag.
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.