Tags: business to business, google, seo
Update 2024: De service Google Plus is per 2019 beeindigd.
De volgende stap in de dienstverlening van Google is de koppeling van Google+ met de Searchfunctie. Dat houdt in dat je bij Google search resultaten vaker en meer resultaten uit Google+ terug gaat zien. ‘Search plus Your World’ noemt men het bij Google. Een stap die we allemaal wel aan zagen komen. De gedachte erachter is dat de zoekmachine niet alleen gaat over inhoud, maar ook over de relatie tussen mensen. Een ontwikkeling we als marketeers niet kunnen negeren. Zoals het er nu uit ziet komen er 3 functies bij:
- Persoonlijke resultaten
Hiermee vind je gegevens die alleen met jou zijn gedeeld, zoals Google+ foto’s en berichten. Je ziet dus je eigen berichten en de berichten die met jou zijn gedeeld. - Profielen in Search
Een vertoning van mensen waar je een band mee hebt of wiens intersses overheenkomen (adhv de searchopdracht). - Mensen en pagina’s
Bij searchopdrachten worden ook profielen en Google+ pagina’s vertoond die betrekking hebben op een specifiek onderwerp of interessegebied.
De laatste twee functies bieden nieuwe mogelijkheden tot branding en conversie. De profielen en Google+ pagina’s worden in 1 klap een belangrijk aspect als het gaat om vindbaarheid, online aanwezigheid en engagement. Hoe dit precies vorm krijgt, zullen we de komende dagen zien. Personal
Branding wordt hiermee definitief een extra aandachtspunt op de marketing-agenda. In lijn daarmee, ben ik benieuwd op welke manier de andere social media hierin worden meegenomen, dan wel genegeerd. Hier gaan we de komende tijd uiteraard ook op dit blog aandacht aan besteden. Ik ben ook erg benieuwd naar jullie visies op deze ontwikkeling, vooral die voor de b2b marketeer!
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Linkbuilding voor beginners: hier moet je aan denken!
Linkbuilding voor beginners: de belangrijkste informatie die jij moet hebben als je aan de slag wilt gaan met linkbuilding
Review: AnswerThePublic [free version]
AnswerThePublic 2024 Review: het is een online (web-based) tool die helpt met het in kaart brengen van relevante zoektermen en het genereren van content-ideeën.
Woorank alternatief voor SEO check website
seo check woorank alternatief
8 tips voor een overtuigende brochuretekst
Hoe schrijf ik een overtuigende brochuretekst, een brochure is marketing en sales dus ga er zorgvuldig mee om! lees de tips!
Flip the Funnel met Joseph Jaffe
Hoe zet je de leadfunnel op z'n kop? Lees hier hoe Joseph Jaffe de funnel omgooit vanuit de klant met de relatie.
Het onzekere marktonderzoekpaard
Marktonderzoek is belangrijk en aan vernieuwing toe. In deze column legt Edwin Vlems uit hoe
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.