Tags: column
Ik heb Italiaanse vrienden. Ze kennen mij niet, maar ik ken hen wel. Heel goed zelfs. Ik weet hoe ze heten, ik ken hun familie, weet waar ze wonen. Ik ontvang ook regelmatig e-mails van ze, maar vooral veel post. Uitgebreide brieven over hun leven, hun succesjes, zomaar een groet, soms een cadeautje. Zoals echte vrienden doen.
En als er weer eens een dikke envelop of pakketje uit Italië in de brievenbus zit, word ik blij. Bericht uit Italië! Hoe gaat het met ze? Wat hebben ze weer allemaal meegemaakt? Hebben ze nog leuke nieuwe producten?
Mijn Italiaanse vrienden zijn geen echte vrienden. Het is een web-shop met Italiaanse delicatessen uit Toscane, van een landgoed vlak bij Arezzo. Sinds ik een aantal jaren geleden een antwoordkaartje instuurde, ontvang ik met enige regelmaat post. De ene keer een schattig kaartje waarin ze met trots vertellen dat hun wijn een medaille heeft gewonnen. De andere keer een prachtige handgeschreven envelop met een boekje over het oogstseizoen. Dan weer een klein pakketje met daarin een houten standaard met een flesje versgeperste olijfolie en een flesje zelfgemaakte balsamicoazijn. Alles even verzorgd, handgeschreven, althans zo lijkt het, in transparant papier, vastgeplakt met een klein vlindertje of bloemetje. Heel speciaal.
Inmiddels ben ik al jaren trouwe klant van hun web-shop. Hun producten zijn biologisch, prachtig verpakt en niet te duur. Met grote interesse volg ik hun Toscaanse leven, maar vooral hun manier van communiceren. Een geweldig marketingconcept. En ondertussen zijn al mijn Nederlandse vrienden en kennissen ook dik met hen bevriend. Naar elk feestje of dinertje sjouw ik een doos met Italiaanse delicatessen mee. Iedereen is enthousiast. En zo verspreiden de ambassadeurs zich razendsnel over Nederland. Nieuwsgierig? Kijk dan op www.lavialla.it.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Belangrijkste online b2b marketing ontwikkeling 2011
Belangrijkste online b2b marketing ontwikkeling 2011
Wat is de waarde van b2bmarketeers.nl?
Hoeveel is dat nu waard; een site als b2bmarketeers.nl?
Goede marketing hoeft niet duur te zijn
marketingbudget
Van klassieke marketing naar klasse marketing
Van klassieke marketing naar klasse marketing
Hoe laat is het? Tijd om adverteren serieus te nemen!
The Wolf of Wall Street; de Foie Gras techniek van Jordan Belfort
The Wolf of Wall Street; de Foie Gras techniek van Jordan Belfort
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.