Tags: Leadgeneratie, seo
Heb jij wel eens boerenkool gegeten zonder jus? Ik denk dat veel mensen iets missen als ze hun boerenkool droog voorgeschoteld krijgen. Bij veel SEO teksten, heb ik ook het gevoel dat ik “droog” iets voorgeschoteld krijgt. De jus van een goed geschreven, pakkende tekst ontbreekt.

3 tips van een offline marketeer hoe je meer jus kunt geven aan je SEO teksten
#1 Charme van het verhaal
Met een bepaalde sfeerbeschrijving kan een tekst je helemaal mee nemen in een bepaalde beleving. Denk bijvoorbeeld maar eens aan een sfeertekst van die “ene” mooie auto of een droomvakantie. Je ziet jezelf al helemaal zitten op dat strand met die lekkere cocktail. Een goede webtekst is niet alleen puur functioneel. Deze is er net zo op gericht om de ontvanger de informatie te motiveren en te beïnvloeden.
#2 Respect voor de lezer
Waar een tekstschrijver een allergie heeft dezelfde woorden te gebruiken, zie je het omgekeerde bij SEO teksten. Naarmate centrale key words vaker voorkomen worden ze beter gewaardeerd door Google. In herhaling vallen en je belangrijkste zoekwoord op waardevolle plekken in je tekst laten terugkomen wordt dus “beloond”. Je lezer uit het oog verliezen is dodelijk. Als lezers niet meteen krijgen wat ze verwachten gaan ze door naar je onderbuurman in Google.
#3 Aantrekkingskracht
Een advertentie moet in eerste instantie scoren op vorm. Een opvallende opmaak en een opvallende kop. Stoppingpower heet dat. Een SEO tekst heeft geen stoppingpower nodig. Vorm is ondergeschikt aan opmaak. Maar als een lezer eenmaal op je webpage is, zul je wel moeten voorkomen dat hij je website niet direct verlaat. Een aantrekkelijke opmaak is daarin een niet te onderschatten factor. Hoe vaak kom je niet ergens uit en dat je meteen het gevoel krijgt, nee dit is niet wat ik zoek? Zorg dus dat je met een aantrekkelijke opmaak en krachtige koppen bevestigt dat mensen bij jou op het goede adres zijn!
Full package
Dit is geen pleidooi om je advertentietekst of je brochuretekst toch weer 1-op-1 op je website te knallen. Dat kon pakweg een jaar of 10 geleden nog, maar is uitgegroeid tot een van de allergrootste don’ts. Aller belangrijkste succescriterium is dat een website goed bezocht wordt. En dat begint natuurlijk bij slimme SEO. Maar dat is niet alles. Net als dat marketeers veel nieuwe dingen kunnen leren van online marketeers op het gebied van meetbaarheid en conversie, denk ik dat online marketeers ook nog steeds kunnen leren van de oude, wijze marketinglessen van hun “offline” broeders.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Structured data voor next level SEO
Structured data voor next level SEO
Online adverteren ‘op maat’
Goed adverteren is het vermijden van ‘waste’. Voorkomen dus dat te veel lezers van je advertentie helemaal niet tot de doelgroep behoren.
SEO voor een B2B website: stappenplan
SEO voor een B2B website: tips & stappenplan. Met deze stappen gaan jouw pagina's beter scoren en trek jij het verkeer dat je zoekt!
Meer vertrouwen met Influencer Marketing
Lees alles over influencer marketing; een moderne manier van marketing om snel doelgroepen te bereiken. Tips en voorbeelden!
Toelichting e-mail marketing richtlijnen 2012
e-mail marketing richtlijnen 2012: wat je wel en niet kunt doen met e-mailmarketing. Lees hier onze tips, veel succes!
Quick wins voor SEO, die vaak worden vergeten
Quick wins voor SEO, die vaak worden vergeten. Met deze tips zet jij de basis voor SEO goed en werk je aan vindbaarheid

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.