Inbound Marketing kan niet zonder content. Content creatie is dan ook de grootste uitdaging voor b2b marketeers. We zijn druk in de weer om verhalen uit de organisatie te krijgen en deze om te zetten tot whitepapers, blogartikelen, video’s enzovoorts. Een onderbelichte kant van Content Marketing is Content Curatie; het verzamelen, ordenen, bewerken en delen van bestaande content van derden. Dan gaat het om hoogwaardige, inspirerende en relevante content voor de branche. Een slimme strategie om snel doelgroepen te trakteren op goede content.
B2b content curatie
Zowel in b2b marketing als in consumer marketing is Content Curatie inmiddels een veelgebruikte manier om Thought Leadership te verkrijgen, autoriteit op het onderwerp. Het cureren van content kan vanuit verschillende bronnen. Een aanzetje:
- Linkedin Groepen
- Weblogs en vakbladen
- Autoriteiten uit de branche volgen via Social Media zoals LinkedIn
- E-Books en papieren boeken
- Nieuws & PR sites
De kunst van Content Curatie
De kunst van Content Curatie is dat er ook waarde wordt toegevoegd. Iets simpelweg doorpoorten heeft weinig zin. Er een mening, visie of kennis aan toevoegen echter wel. Je kunt ook meerdere artikelen over hetzelfde onderwerp bundelen en aanbieden. Of eigen content aanvullen met content van derden. Denk aan: “een interessant artikel over dit onderwerp is..”.
Je kunt ook stukken tekst gebruiken, bijvoorbeeld definities of quotes. En natuurlijk onderzoeken van derden; en hier een eigen interpretatie op geven of een discussie starten. Vermeldt indien nodig ook de juiste bronnen; dit kan erg goed helpen bij de verspreiding van je content. Als de originele bron jouw artikel oppikt en ook verspreid bijvoorbeeld.
Lees ook: