De psychologie van e-commerce

door Marcel Nanning | Last Updated:   30 maart 2016

B2B E-commerce heeft de afgelopen jaren een hoge vlucht genomen. Het aandeel online verkochte producten stijgt ieder jaar. Een succesvol e-commerce kanaal openen gaat dit vanzelf. DR-DISCOUNT onderzocht de psychologie van verschillende aspecten binnen de e-commerce die bepalend zijn voor succesvolle e-commercetrajecten.

De conclusies van dit onderzoek zijn samengevat in een mega infographic die we voor het gemak in stukjes aanbieden in dit artikel. Met de laatste ontwikkelingen van Coolblue waarbij ze door het hele land mini-magazijnen opzetten, zal Distributie & Levering ongetwijfeld meer aandacht krijgen in de volgende infographic over e-commerce.

Een uitgebreid artikel over deze conclusies verscheen hier: https://www.dr-discount.nl/blog/infographics/e-commerce-psychologie-klanten

Oprichter en hoofdredacteur van b2bmarketeers.nl, het weblog over b2b marketing over Marketing Strategie, Content Marketing, Marketing Automation, CRM, Project Management en Account Based Marketing. Marcel heeft gewerkt bij CRM partners, b2b marketing bureau's en De Efteling als b2b marketeer. Hij is eigenaar van Nanning Marketing , een marketingbureau gericht op resultaatgerichte content marketing voor b2b. Marcel gelooft in wederzijdse groei door het delen van kennis, ervaringen en visie. LinkedIn
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.