Tags: b2b e-commerce
MACH staat volop in de belangstelling. Wat is het precies – en belangrijker nog – welke kansen biedt deze architectuur voor je omnichannel klantbeleving? In deze blog vertellen we je wat de belangrijkste voordelen zijn van MACH bij de keuze voor een Commerce platform.
Amazon is waarschijnlijk het bekendste voorbeeld van een organisatie die de MACH-architectuur al in een vroeg stadium heeft omarmd, net als Uber. Beide partijen zeggen niet meer zonder de architectuur te kunnen en beter dan ooit in te kunnen spelen op de wensen en behoeften van hun klanten. Maar wat is MACH precies?
Definitie van MACH
MACH is een paraplubegrip en staat voor Microservices, API-first, Cloud-native SaaS en Headless. Veel moderne Commerce platforms zijn gebouwd volgens de MACH-architectuur en dat geldt ook voor het platform van Propeller Commerce. MACH begon als een manier om grotere webapplicaties en mobiele kanalen te ontwerpen door gebruik te maken van componenten van verschillende softwareleveranciers. Inmiddels is deze visie dieper het hele IT-landschap binnengedrongen.
Kenmerkend voor de MACH-architectuur zijn openheid en interoperabiliteit. Er is geen sprake meer van monolieten, maar van beheersbare componenten, ook wel (micro)services genoemd, die aan elkaar worden gekoppeld via API’s (Application Programming Interfaces).
Altijd up-to-date door SaaS
Omdat je gebruik maakt van een Software-as-a-Service (SaaS)-model hoef jij je als organisatie niet druk te maken over upgrades, schaalbaarheid en flexibiliteit. Services vervangen, verbeteren of beter beveiligen gaat relatief eenvoudig, zonder dat alles helemaal op de schop moet. Jouw klanten merken hier dus helemaal niets van.
De MACH-architectuur biedt, in tegenstelling tot een klassiek on-premise platform, dat vooral vraagt om een vastomlijnde aanpak, de mogelijkheid tot een hogere verandersnelheid. Geen overbodige luxe in deze tijd van technologische ontwikkelingen die elkaar razendsnel opvolgen en sterk veranderende klantbehoeftes.
Headless-architectuur voor optimale winkelervaring
We hebben het hier dus om een future-proof oplossing voor online retailers. Doordat de front-end losgekoppeld is van de back-end van je e-commerce-platform vanwege de Headless-architectuur, zijn organisaties beter in staat om omnichannel te verkopen en een optimale persoonlijke online winkelervaring te bieden. Kies zelf met welk CMS je wilt werken of welk direct verkoopkanaal je in wilt zetten. Met behulp van API’s worden bovendien alle relevante data uitgewisseld en beschikken organisaties altijd over de juiste, actuele informatie.
De hierboven genoemde componenten – Microservices, API-first, Cloud-native SaaS en Headless – vormen samen een flexibel, schaalbaar en agile Commerce-oplossing. MACH-technologie stelt online retailers in staat om een best-of-breed aanpak te kiezen bij het ontwerp en de configuratie van een e-commerce-platform.
Snel inhaken op trends
Organisaties kiezen voor iedere functionaliteit de best beschikbare technologie en zijn niet langer overgeleverd aan ineffectieve componenten van een totaaloplossing van een grote leverancier. En is er iets beters op de markt gekomen? Met behulp van MACH-architectuur kan je veranderingen doorvoeren zonder dat dit je business verstoort. Je kunt altijd snel inhaken op de laatste trends en je ecosysteem continu blijven verbeteren.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Zakelijke pakketten versturen vanuit je bedrijf: tips en tricks
Daarom vind je in dit artikel alle informatie die je nodig hebt omtrent het versturen van zakelijke pakketten.
B2B online e-commerce report: The Perfect Platform
100 Chief Executive Officers, Chief Digital Officers en Chief Innovation Officers van verschillende B2B organisaties wereldwijd zijn gevraagd hoe ze investeren welke rol cultuur speelt in de nodige transformatie.
4 tips voor een B2B-webshop die de Kerstperiode aan kan
Welke vier zaken moeten sowieso op orde zijn om de piekperiode zo goed mogelijk door te komen met b2b e-commerce?
Meer personalisering in B2B e-commerce
Bedrijven brengen volledig gepersonaliseerde in b2b e-commerce aan. Daarmee bieden ze verbeterde online shopping ervaringen voor b2b klanten.
5 tips voor fabrikanten voor een betere digitale klantreis (met voorbeelden)
5 tips voor fabrikanten om de digitale klantreis te verbeteren (met voorbeelden). Ppersonalisatie, integratie en meer!
De invloed van B2B e-commerce-software op IT en bedrijfsresultaten
De invloed van B2B e-commerce-software op IT en bedrijfsresultaten. Resultaten van grootschalen e-commerce onderzoek
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.