Tags: e-commerce, webshop
Als marketeer ben je altijd op zoek naar nieuwe klanten die je kunt helpen. Doordat de industrie van ecommerce zo hard aan het groeien is, zijn eigenaren van webshops interessante klanten om te hebben. Maar hoe kun je dit soort ondernemers het beste van dienst zijn? In deze blog vertellen we je over de verschillende manieren waarop jij waardevol voor hen kunt zijn. Lees snel verder om deze methodes zelf ook toe te passen.
1. Hosting aanbieden
De eerste manier waarop je als marketeer webshops van dienst kunt zijn, is door ze te helpen met hun hosting. Veel webshops hebben namelijk hun hosting niet in orde. Daardoor laadt hun website veel te traag of kan het moeilijker volledig naar eigen wens worden ingericht. ALs marketeer kun je hierop inspelen door webshop eigenaren te vertellen over hosting voor webshops. Dit type hosting is gespecialiseerd in ecommerce, waardoor er veel meer handige functies zijn waar men gebruik van kan maken. Door ondernemers van webwinkels hierover te vertellen, kun je waarde geven en een goede band met ze opbouwen.
2. Social media diensten aanbieden
Ten tweede kun je als marketeer van grote waarde zijn voor webwinkels door social media-diensten aan te bieden. Via sociale media kan je helpen om de producten en diensten van de winkel bij een breder publiek te promoten, naamsbekendheid te creëren en relaties met klanten op te bouwen. Met de juiste strategie en tactieken kan een marketeer webwinkels helpen nieuwe potentiële klanten te bereiken, de verkoop te verhogen en meer omzet te genereren.
Door middel van activiteiten zoals het creëren van content voor verschillende platforms en het uitvoeren van gerichte campagnes op social media, sites kun je de impact van je inspanningen maximaliseren en webwinkels helpen het meeste uit hun online aanwezigheid te halen.
3. SEO-services aanbieden
Verder kun je als marketeer waardevol zijn voor webshops door te helpen met hun SEO. Dit omvat zaken als het genereren van relevante zoekwoorden, het creëren van informatieve en boeiende content, het optimaliseren van meta beschrijvingen en het opbouwen van backlinks van andere websites van hoge kwaliteit. Met jouw hulp kan een webwinkel zijn online zichtbaarheid aanzienlijk verbeteren en meer potentiële klanten bereiken.
4. Contact met influencers
Tot slot ben je als marketeer van waarde voor webwinkels door op te treden als intermediair tussen hen en influencers. Je kan de webshop helpen de juiste influencers te vinden en te benaderen, te onderhandelen over betalingsvoorwaarden voor samenwerkingen, campagnes te creëren die in lijn zijn met de merkdoelstellingen van de webwinkel en de prestaties te bewaken.
Op deze manier kan de webwinkel influencer marketing inzetten om de merkbekendheid te vergroten, websiteverkeer en verkoop te stimuleren en sneller en kosteneffectiever nieuwe leads te genereren dan met traditionele vormen van reclame.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
8 bureaus die uitstekend scoren en gespecialiseerd zijn in E-commerce
In samenwerking met Sortlist hebben wij 8 bureaus geselecteerd die u daar uitstekend mee kunnen helpen. Bekijk hier 8 e-commerce bureaus:
Je webshop laten groeien, zo pak je dat aan
Je webshop laten groeien, zo pak je dat aan! Ook een b2b webshop groeit met deze basis principes. Lees onze tips!
Het belang van een goede routing in je groothandel
Een hogere omzet, tevreden personeel en een grote kans op terugkerende klanten: lees onze tips voor een optimale groothandel routing.
White label webshop: wat is het en wat zijn de voordelen ervan?
White label webshop: wat is het en wat zijn de voordelen ervan? Merkloze producten die je in jouw webshop kunt verkopen onder eigen merk.
Tackel deze 4 belangrijke uitdagingen voor een succesvolle digitale transformatie
5 tips voor fabrikanten voor een betere digitale klantreis (met voorbeelden)
5 tips voor fabrikanten om de digitale klantreis te verbeteren (met voorbeelden). Ppersonalisatie, integratie en meer!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.