Tags: AI, b2b marketing, event
Een verslag van Koen van der Donk, Playforward
Wil je als B2B marketeer op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en waardevolle connecties leggen, dan zijn B2B evenementen een mooie manier om dat te doen. En er is anno nu veel keuze. Daardoor kan het lastig zijn welke evenementen de moeite waard zijn. In dit blog nemen we een kijkje bij EMERCE B2B Digital. Een evenement dat een mooie mix biedt van Specialist Talks en Gastsprekers.
Het landschap van B2B-events is drukbevolkt, met talloze conferenties, seminars en workshops die zich richten op diverse aspecten van B2B-marketing. En de ticketprijzen zijn soms behoorlijk. Belangrijk dus om goed te filteren welke event je wel bezoekt en welke niet.
Een mooie mix topics
EMERCE B2B Digital onderscheidt zich door een sterke mix van Specialist Talks en gastlezingen. Een goed georganiseerd evenement dat veel inzichten geeft en inspireert. Voor professionals die hun kennis willen vergroten en hun netwerk willen uitbreiden, is dit dus een mooie gelegenheid eens te kantoortuin te verlaten.
De Specialist Talks bieden inzichten en expertise in de laatste ontwikkelingen op het gebied van B2B-marketing. Deze sessies richten zich op specifieke onderwerpen. Experts nemen je mee en delen hun kennis en geven praktische tips. Door de kleinschalige opzet is er veel interactie mogelijk, waardoor de sessies nog relevanter worden. Bij iedere sessie is een host die de klok in de gaten houdt en de sessie leidt.
Leadgeneratie volgens beproefde methodiek
Een drukbezochte Specialist Talks was de sessie van Dyon Metselaar en Marten Dames over Lead Generatie. De opkomende trend in B2B land is Demand Generation, maar blijkbaar is het genereren van kwalitatieve leads nog steeds een belangrijk onderwerp voor veel B2B-marketeers. In de sessie nemen Dyon en Marten de deelnemers mee in het traject dat hun agency Leadscope inzet voor succesvolle lead generatie.
Een sessie boordevol concrete strategieën voor effectieve leadgeneratiecampagnes.
De presentaties door gastsprekers bieden inspirerende en persoonlijke verhalen van collega’s uit het werkveld. Deze sprekers delen hun ervaringen, uitdagingen en succesverhalen, dat nieuwe perspectieven biedt.
De transitie naar Demand Generation
Zo presenteerde Denny van Veen van Kardex hoe een technisch maakbedrijf de transitie naar Demand Generation maakt. Zijn presentatie geeft een uniek inzicht in de uitdagingen waar bedrijven tegen aanlopen bij het implementeren van Demand Generation-strategieën. Inspirerend en leerzaam door de vele praktijkervaringen waarin Denny heel openhartig is.
De impact van AI op b2b
De klap op de vuurpijl was Christian Kromme die in zijn wervelende presentatie vertelt hoe Ai het leven van iedereen binnen vijf jaar compleet op zijn kop gaat zetten. Een sterk verhaal over hoe Ai op zichzelf weer steeds betere AI ontwikkelt. De ontwikkelingen gaan daardoor razendsnel. De belangrijkste boodschap die Christian het publiek meegeeft: leer jezelf snel aanpassen. Dat wordt één van de belangrijkste skills voor B2B-marketeers.
Een goede keuze
EMERCE B2B Digital is een goed georganiseerd en kleinschalig evenement waar je als B2B-marketeer waardevolle inzichten krijgt en laagdrempelig netwerkt en inspiratie opdoet. Ben je opzoek naar een inhoudelijk sterk evenement waar je weer geïnspireerd naar buiten loopt, zet dan de volgende editie EMERCE B2B Digital alvast in de agenda.
Lees ook dit verslag van B2B Emerce Digital 2023
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
De b2b marketeer als dirigent van Artificial Intelligence
Artificial intelligence in B2B zweeft door de business en krijgt langzaam voetjes aan de grond. Hoe staat het nu met de ontwikkelingen van AI in Nederland?
Waarom Voice Search essentieel is voor jouw online strategie
Onderschat offline marketingtools niet
Offline marketing en reclamemateriaal kan bijdragen aan het branden van je merk.
Verslag Marketing en Technology 2015 in NEMO Science Center
Verslag Marketing en Technology 2015 in NEMO Science Center
B2B Marketing Award 2014
Tijdens het B2B Marketing Forum op 13 maart 2014 zal voor de vijfde keer op rij de B2B Marketing Award worden uitgereikt.
Mascha Borsboom: “Leuk dat LinkedIn, maar gevonden worden via Google is belangrijker”
Mascha Borsboom is Content Specialist bij technisch groothandel Imbema. Ze heeft de b2b marketing van haar bedrijf flink zien veranderen richting content marketing.
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.