In het totaal zijn tien boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2022. Platform Innovatie in Marketing (PIM) biedt met deze prijs een podium aan innovaties in het de marketingwereld.
In Marketing Automation Untangled beschrijft Diederik Martens zijn reis in marketing automation. Hij beschrijft op autobiografische wijze al zijn geleerde lessen, successen, en methodieken. Door middel van QR-codes kan de lezer nog meer achtergrondverhalen raadplegen over de verschillende cases die worden benoemd. Naast alle marketing automation disciplines geeft het boek ook een inzicht in de stappen die Diederik zette in het opzetten van zijn adviespraktijk op het gebied van marketing technologie. Een bijzonder niet-typisch en in het Engels geschreven zakelijk verhaal. Net zo bijzonder zijn ook de andere 9 nominaties.
Dit zijn de tien nominaties voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2022:
- Branding, Andy Mosmans en Patrick van Thiel (Noordhoff)
- Demand-Driven Business Strategy, Cor Molenaar (Vakmedianet)
- Duurzaam online shoppen, Heleen Buldeo Rai (LannooCampus)
- Duwtje in de juiste richting, Joyce Croonen en Liza Luesink (Duwtje.com)
- Luisteren is Goud, Eric de Haan (Boom)
- Marketing Automation Untangled, Diederik Martens (Amazon)
- Online innovation, Gijs van Wulfen (BIS Publishers)
- Sterk Digitaal Merk, Ingmar de Lange (Van Duuren)
- Structuring for extreme revenue growth, Chris Out (Vakmedianet)
- The future of shopping, Jorg Snoeck en Pauline Neerman (Van Duuren)
Om voor een nominatie in aanmerking te komen, dient een boek te zijn uitgebracht in het Nederlandse taalgebied binnen de periode van september 2021 tot en met september 2022. Bij het bepalen van de lijst let de jury vooral op de mate van vernieuwing. Andere criteria zijn een impactvolle waarde voor het vak en praktische toepasbaarheid.
Divers aanbod marketingboeken
Op het eerste gezicht is volgens PIM in het 18-jarig bestaan van de award ‘de selectie van de marketingboeken nog nooit zo divers geweest.’ Als we dieper inzoomen ziet de jury in het overgrote deel van de marketingboeken dat versnelde digitalisering anno 2022 het belangrijkste thema is binnen het marketingvak. Op de shortlist van dit jaar staan marketingboeken over growth hacking, online innovatie, e-commerce en digital branding. ‘We kunnen eigenlijk maar één conclusie trekken: dit is de oogst van de coronacrisis,’ concludeert Hans Molenaar, juryvoorzitter van de PIM Marketing Literatuur Prijs en directeur van Beeckestijn Business School. ‘De luiken gingen dicht, digitalisering versnelde en iedereen die ooit al eens een boek wilde schrijven, had daar mooi de tijd voor. Ik heb de afgelopen jaren, net als andere juryleden, veel contacten gehad met aankomende marketingauteurs.
24 november: boekpresentatie & new insights
Op donderdag 24 november presenteren de genomineerde auteurs hun boek tijdens het PIM Marketing Literatuur Prijs 2022 evenement. In een kort tijdsbestek kan men vernieuwende inzichten opdoen en kennismaken met de auteurs. Aan het eind van de dag maakt de jury bekend wie de winnaar van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2022 is. Het interactieve evenement met kennissessies, prijsuitreiking en netwerkmomenten is van 15:45 uur tot 19:00 uur. Aanmelden kan via www.pimonline.nl/marketingliteratuurprijs.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Selectiecriteria voor marketing automation software
Waarop let je bij de selectie van marketing automation software? Lees het in deze blogbijdrage en kies de juiste marketing automation tooling
Waarom Marketing Automation het wint van e-mail automation
Waarom Marketing Automation het wint van e-mailautomation
HubSpot review: een uitgebreid platform voor bedrijven met (middel)grote marketingteams
Op zoek naar een HubSpot review? Ontdek of dit marketingplatform jouw bedrijf kan helpen groeien. Lees mijn persoonlijke review.
Marketing Automation vergelijk: HubSpot vs Marketo
Marketing Automation vergelijk: HubSpot vs Marketo, een video waarin duidelijk de verschillen naar voren komen tussen HubSpot en Marketo, met B2B focus.
Hoe B2B-marketeers met data bijdragen aan een succesvolle corporate strategie
Hoe B2B-marketeers met data bijdragen aan een succesvolle corporate strategie
Tips voor succesvolle e-mailmarketing in 2024
Met deze tips maak jij van e-mailmarketing een succes in 2024. Lees snel verder om jouw e-mailmarketing te optimaliseren!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.