Marketing Automation Untangled genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs 2022

door Redactie | Last Updated:   11 oktober 2022

In het totaal zijn tien boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2022. Platform Innovatie in Marketing (PIM) biedt met deze prijs een podium aan innovaties in het de marketingwereld.

In Marketing Automation Untangled beschrijft Diederik Martens zijn reis in marketing automation. Hij beschrijft op autobiografische wijze al zijn geleerde lessen, successen, en methodieken. Door middel van QR-codes kan de lezer nog meer achtergrondverhalen raadplegen over de verschillende cases die worden benoemd. Naast alle marketing automation disciplines geeft het boek ook een inzicht in de stappen die Diederik zette in het opzetten van zijn adviespraktijk op het gebied van marketing technologie. Een bijzonder niet-typisch en in het Engels geschreven zakelijk verhaal. Net zo bijzonder zijn ook de andere 9 nominaties.

Marketing Automation Untangled Book Cover

Dit zijn de tien nominaties voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2022:

Om voor een nominatie in aanmerking te komen, dient een boek te zijn uitgebracht in het Nederlandse taalgebied binnen de periode van september 2021 tot en met september 2022. Bij het bepalen van de lijst let de jury vooral op de mate van vernieuwing. Andere criteria zijn een impactvolle waarde voor het vak en praktische toepasbaarheid.

Divers aanbod marketingboeken

Op het eerste gezicht is volgens PIM in het 18-jarig bestaan van de award ‘de selectie van de marketingboeken nog nooit zo divers geweest.’ Als we dieper inzoomen ziet de jury in het overgrote deel van de marketingboeken dat versnelde digitalisering anno 2022 het belangrijkste thema is binnen het marketingvak. Op de shortlist van dit jaar staan marketingboeken over growth hacking, online innovatie, e-commerce en digital branding. ‘We kunnen eigenlijk maar één conclusie trekken: dit is de oogst van de coronacrisis,’ concludeert Hans Molenaar, juryvoorzitter van de PIM Marketing Literatuur Prijs en directeur van Beeckestijn Business School. ‘De luiken gingen dicht, digitalisering versnelde en iedereen die ooit al eens een boek wilde schrijven, had daar mooi de tijd voor. Ik heb de afgelopen jaren, net als andere juryleden, veel contacten gehad met aankomende marketingauteurs.

24 november: boekpresentatie & new insights

Op donderdag 24 november presenteren de genomineerde auteurs hun boek tijdens het PIM Marketing Literatuur Prijs 2022 evenement. In een kort tijdsbestek kan men vernieuwende inzichten opdoen en kennismaken met de auteurs. Aan het eind van de dag maakt de jury bekend wie de winnaar van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2022 is. Het interactieve evenement met kennissessies, prijsuitreiking en netwerkmomenten is van 15:45 uur tot 19:00 uur. Aanmelden kan via www.pimonline.nl/marketingliteratuurprijs.

b2bmarketeers schrijft dagelijks over onderwerpen rondom b2b marketing, sales en ondernemen. Het doel van b2bmarketeers is: de b2b marketing professional helpen.
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.