Tags: marketing automation
Het zat er aan te komen; Microsoft moest reageren. HubSpot, Eloqua, Marketo, Act-on en al die anderen pakken een groot stuk van de koek. Microsoft reageert en brengt naast Microsoft CRM nu ook: “Dynamics Marketing”, in 2014 gelanceerd. Marketing Automation wordt door Microsoft neergezet vanuit de One Microsoft gedachte met Office 365 en is eenvoudig te integreren met Microsoft CRM. De software is echter ook stand-alone te gebruiken vanaf 125,- dollar per gebruiker per maand (gebaseerd op US pricing bekend in 2014).
Op dit moment voert Microsoft in Nederland pilots waar verschillende MS partners op dit moment mee bezig zijn. Via de website van Office kun je een gratis versie proberen. Let op; je gaat door een heel aanmeldproces van Office 365 heen waarna je toegang krijgt tot een trial versie van Dynamics Marketing.
http://www.microsoft.com/nl-nl/dynamics/crm-marketing.aspx
Deze omgeving is echter niet gevuld met data en derhalve vrij moeilijk te testen.
Microsoft Dynamics Marketing functionaliteiten
Microsoft verdeeld Marketing Automation in 3 thema’s waar de marketeer mee te maken heeft:
- Dashboards & KPI’s
- Campaign Automation
- Marketing Analytics
De marketeer geeft hier invulling aan door te werken met de volgende modules:
- Projects
- Marketing Execution
- Assets & Media
- Budgeting
- Performance
Onderstaande video’s zeggen misschien meer dan de trial versie:
Heb jij het al getest?
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Waarom Marketing Automation het wint van e-mail automation
Waarom Marketing Automation het wint van e-mailautomation
Hoe kies je een marketing automation oplossing?
Hoe kies je een marketing automation oplossing? Omdat ik inmiddels ruim 100 implementaties heb begeleid deel ik graag de tips met je
ActiveCampaign: wat is het en waarom is het zo populair?
Wat is ActiveCampaign, wat kun je er mee en wat zijn de alternatieven. Laten we er direct induiken.
Leadvriendelijke marketing, een utopie?
Leadvriendelijke marketing, een utopie? Hoe Inbound Marketing & Marketing Automation bijdragen aan leadvriendelijke marketing
Account based marketing: de omgekeerde salesfunnel
Wat is Account Based Marketing automation? Lees het in deze blogbijdrage
Efficiënt punten toekennen aan leads met Lead scoring
Efficiënt punten toekennen aan leads met Lead scoring
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.