Tags: b2b marketing, Leadgeneratie, marktbewerking
7 succesfactoren om tot waardevolle prospects te komen
In mijn vorige artikel bespraken het belang van een goede prospect definitie. Het is crisis. Dus veel bedrijven hebben dringend behoefte aan goede prospects. Wat doe je eraan? 7 succesfactoren om tot waardevolle prospects te komen:
- IDEALISEER: Denk na over wie je ideale klant is die je zoekt. In zowel harde factoren (omzet, grootte bedrijf, regio, branche, organisatiestructuur) als zachte factoren (waar liggen jouw prospects ‘s nachts wakker van?)
- SELECTEER: Bepaal welke en hoeveel contacten je moet benaderen voor een goede aanwas.
- PROPORTIONEER: Zet je acties in proporties uit. De opvolging van 1.000 contacten gaat niet lukken als je hier niet de capaciteit voor hebt. Weers dus reeel en hou het dus behapbaar.
- INTRIGEER: Bedenk een pakkende manier om vakinhoudelijk scherp onder de aandacht te komen.
- IMPONEER: Verpak dit bij voorkeur in een opvallend medium (standaard mailings belanden ongeopend in de prullenbak)
- TELEFONEER: Prospects bellen niet. Dus ga niet zitten wachten bij de telefoon en bel binnen een week zelf na!
- CONVERTEER: Het doel van het telefoontje is een afspraak. Richt je in je telefoongesprek dus heel duidelijk op het maken van die afspraak.
Lees ook:
https://www.b2bmarketeers.nl/b2b-crm-2/hoe-de-prospect-database-bedrijfsresultaten-kan-voorspellen/
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Toelichting e-mailmarketing richtlijnen 2012
E-mail richtlijnen voor emailmarketing die voldoet aan de wetten en regels van deze tijd.
Willem de Vries: “Marketing in B2B is pure marketing”
Flip the Funnel met Joseph Jaffe
Hoe zet je de leadfunnel op z'n kop? Lees hier hoe Joseph Jaffe de funnel omgooit vanuit de klant met de relatie.
Google Analytics en business leads: it takes 2 to tango
Jouw leadgeneratie en Analytics configuratie analyseren; de ultieme manier om jouw b2b leads te optimalizeren.
B2B Marketing Trends voor 2017
Wat zijn de b2b marketing trends 2017? Waar zullen de budgetten aan besteed worden en hoe wordt de B2B Marketeer efficiënter, beter en sneller?
Frictieloze funnels: de sleutel voor meer omzet
In dit artikel duiken we in de wereld van snelle funnels en geven we tips om jouw funnel te laten vlammen!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.