Tags: b2b marketing, Leadgeneratie, marktbewerking
7 succesfactoren om tot waardevolle prospects te komen
In mijn vorige artikel bespraken het belang van een goede prospect definitie. Het is crisis. Dus veel bedrijven hebben dringend behoefte aan goede prospects. Wat doe je eraan? 7 succesfactoren om tot waardevolle prospects te komen:
- IDEALISEER: Denk na over wie je ideale klant is die je zoekt. In zowel harde factoren (omzet, grootte bedrijf, regio, branche, organisatiestructuur) als zachte factoren (waar liggen jouw prospects ‘s nachts wakker van?)
- SELECTEER: Bepaal welke en hoeveel contacten je moet benaderen voor een goede aanwas.
- PROPORTIONEER: Zet je acties in proporties uit. De opvolging van 1.000 contacten gaat niet lukken als je hier niet de capaciteit voor hebt. Weers dus reeel en hou het dus behapbaar.
- INTRIGEER: Bedenk een pakkende manier om vakinhoudelijk scherp onder de aandacht te komen.
- IMPONEER: Verpak dit bij voorkeur in een opvallend medium (standaard mailings belanden ongeopend in de prullenbak)
- TELEFONEER: Prospects bellen niet. Dus ga niet zitten wachten bij de telefoon en bel binnen een week zelf na!
- CONVERTEER: Het doel van het telefoontje is een afspraak. Richt je in je telefoongesprek dus heel duidelijk op het maken van die afspraak.
Lees ook:
https://www.b2bmarketeers.nl/b2b-crm-2/hoe-de-prospect-database-bedrijfsresultaten-kan-voorspellen/
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Marketing met een honkbalknuppel
Van outbound naar inbound marketing: wat we kunnen leren van Field of Dreams
Alles over succesvolle B2B digital transformation, digital marketing en ecommerce
Alles over succesvolle B2B digital transformation, digital marketing en ecommerce
B2B-marketing trends voor 2020
nog een paar weken om de plannen voor 2020 vorm te geven. De b2b marketing trends 2020 mogen dan niet ontbreken
Leads: heerlijk, hoe ze als zand door je vingers glippen
Leads: heerlijk, hoe ze als zand door je vingers glippen
Ruben en Sophie geven Marketing Masterclass
Ruben en Sophie geven marketing masterclass: wat we kunnen leren van dit tv programma aan marketing en sales
Maximaliseer groeipotentieel: 10 sleutelfactoren voor B2B
Maximaliseer jouw groeipotentieel in b2b met deze 10 sleutelfactoren. Met deze tips kun jij in b2b boven de rest uitstijgen!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.