Tags: onderzoek, persbericht
Amsterdam, 20 maart 2013 – Softwareproducent SAS is dit jaar uitgeroepen tot Beste Werkgever van Nederland in de categorie grote en multinationale ondernemingen. Microsoft is na vijf jaar op nummer Ă©Ă©n nu op de tweede plek geĂ«indigd. In de categorie middelgrote ondernemingen komt managementdevelopmentspecialist ORMIT weer terug op nummer Ă©Ă©n. In de categorie kleine en startende ondernemingen bezet webbureau Q42 de toppositie. Dit blijkt vanavond tijdens de bekendmaking van de posities van de Beste Werkgevers. Zij namen deel aan het Beste Werkgeversonderzoek 2013 van Great Place to Work.
Aan het onderzoek van Great Place to Work (GPTW) Nederland deden dit jaar 130 organisaties mee, die 27.000 werknemers vertegenwoordigen. De hoogst scorende organisaties zijn daarbij onderscheiden als Beste Werkgevers van Nederland. Van de 110 organisaties die meededen aan de verkiezing Beste Werkgevers hebben dit jaar 40 organisaties de lijst gehaald. Op basis van de positieve antwoorden op een vragenlijst van 58 stellingen en twee open vragen en op basis van de evaluatie van het werkgeversbeleid (uniek in de branche van medewerkeronderzoeken) wordt de lijst van Beste Werkgevers van Nederland bepaald. De generieke onderzoeksresultaten werden eerder deze week bekend. Zo blijft de Top 5 in de lijst van Beste Werkgevers op alle dimensies groeien, ondanks de crisis van de afgelopen vijf jaar.
Grote en multinationale ondernemingen: nieuwe nummer Ă©Ă©n
Winnaar SAS steeg drie plaatsen ten opzichte van vorig jaar. Erik van Riet, directeur GPTW Nederland: “De bedrijven die op de lijst van Beste Werkgevers staan hebben werkomgevingen ontwikkeld die tevens als maatstaf gelden voor andere organisaties in Nederland. SAS heeft zich in een jaar tijd sterk ontwikkeld, mede op basis van de adviezen die we ze vorig jaar hebben gegeven naar aanleiding van de resultaten toen. De organisatie kan zich daarom met recht de allerbeste werkgever in de categorie grote en multinationale ondernemingen noemen.” Softwaregigant Microsoft verruilde na vijf jaar de eerste voor de tweede plaats. De chemieonderneming DuPont eindigde in de categorie op de derde plaats en steeg vier plaatsen in de lijst.
Top 3 Middelgrote ondernemingen en Kleine en startende ondernemingen
ORMIT heeft de toppositie in de categorie middelgrote ondernemingen weer bereikt. Ook in 2011 stonden zij bovenaan de lijst, vorig jaar eindigden ze op de tweede plaats. Sms-bedrijf CM Groep en trainingsbureau Van Harte & Lingsma eindigden in deze categorie op de tweede en derde plek. In de categorie Kleine en startende ondernemingen komt webbureau Q42 als nummer Ă©Ă©n uit het onderzoek. Deze jonge organisatie deed dit jaar voor het eerst mee aan het Beste Werkgeversonderzoek. Het PR Bureau en talentdeveloptmentspecialist Young Colfield eindigden in deze categorie op de tweede en derde plek.
Beste Werkgevers 2013
Grote en multinationale ondernemingen | Middelgrote ondernemingen | Kleine en startende ondernemingen |
---|---|---|
1 SAS 2 Microsoft 3 DuPont Industrial Biosciences 4 McDonald’s 5 Novo Nordisk 6 Quintiles 7 NetApp 8 PepsiCo 9 Combinatie Jeugdzorg 10 Call2 11 Adecco 12 Devoteam 13 Gemeente Hoorn 14 FedEx 15 Medtronic 16 Kindergarden 17 Alliander 18 Grünenthal 19 KPN Consulting 20 Philadelphia 21 QNH Consulting B.V. 22 EMC 23 Mercedes Benz Financial Servic |
1 ORMIT22 CM Groep3 Van Harte & Lingsma
4 Solimas Groep 5 Rabobank Leiden, Leiderdorp en Oegstgeest 6 Synobsys 7 Nederlands Huisartsen Genootschap 8 Xebia 9 Corio 10 Webasto 11 Tomra Systems
|
1 Q42 BV 2 het PR Bureau 3 Young Colfield BV 4 Intermax Hosting BV 5 Motion10 6 Stepstone
|
De resultaten van het Beste Werkgevers onderzoek 2013 vindt u hier
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
FD Mediagroep neemt belang in opleidingsplatform Springest
FD Mediagroep, bekend van onder andere het FD, BNR Nieuwsradio en Company Info, heeft een strategisch belang genomen in Springest.
Nieuwe Accountmanager Sales Business Efteling: Jochen van Eijck
Nieuwe Accountmanager Sales Business Efteling
Helen Faasse treedt terug als directeur BVA bond van adverteerders
BVA bond van adverteerders
Kwart van Nederlandse ondernemers doet zaken over de grens
Ondernemers over de grens
Storypower: verhalen die je organisatie veranderen
Storypwer: het nieuwste praktijkboek voor communicatie en verandermanagement door de Adformatie Groep
Onderzoek: Nederlanders krijgen jaarlijks 210 zakelijke tips via mond-tot-mondreclame
Onderzoek: Nederlanders krijgen jaarlijks 210 zakelijke tips via mond-tot-mondreclame. Resultaten van de Nationale Marketingtelling
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.