3 uitdagingen als je een b2b-bedrijf start

door Redactie | Last Updated:   23 december 2021

Tags:

Een b2b-bedrijf starten is leuk en spannend, maar er komen natuurlijk wel de nodige uitdagingen bij kijken. We zetten er een aantal op een rij en geven tips. 

1. Nieuwe b2b-klanten werven: hoe doe je dat?

Om je bedrijf van de grond te krijgen, is het werven van klanten uiteraard onmisbaar. Het aantrekken van b2b-klanten heeft zowel verschillen als overeenkomsten met het aantrekken van b2c-klanten. Een aantal tips hoe je dit kunt doen:

2. Het bedenken van een bedrijfsnaam

Het bedenken van een bedrijfsnaam bungelt regelmatig ergens onderaan het prioriteitenlijstje. En dat is gek, want dit is dé manier om je te onderscheiden van andere bedrijven. Bovendien zal je je bedrijfsnaam waarschijnlijk niet snel veranderen, dus is het een ontzettend belangrijke beslissing. 

Er mag dus best de nodige tijd voor worden uitgetrokken voor de bedrijfsnaam bedenken. Je kunt zelf aan de slag gaan met een brainstormsessie, maar er ook speciale (gratis) tools voor gebruiken. Als je kosten noch moeite wilt sparen, kun je zelfs een reclamebureau inschakelen. Je weet dan zeker dat je een flitsende bedrijfsnaam krijgt. 

3. De balans tussen werk en privé 

Iets waar veel beginnende (b2b)-ondernemers tegenaan lopen, is de balans tussen werk en privé bewaken. Het starten van een nieuw bedrijf is keihard werken en doe je er niet zomaar even naast, maar je moet natuurlijk wel oppassen dat je er niet in doorschiet. Wat hierbij kan helpen is het opstellen van realistische dagelijkse takenlijstjes en zoveel mogelijk vaste werktijden hanteren.

b2bmarketeers schrijft dagelijks over onderwerpen rondom b2b marketing, sales en ondernemen. Het doel van b2bmarketeers is: de b2b marketing professional helpen.
content marketing ebook
Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.