Tags: Ondernemen
De afgelopen jaren is de verkoop van producten of diensten online enorm gestegen. Dit heeft onder andere te maken met de coronacrisis. Toch merken we nu de crisis op zijn einde komt, dat de online verkoop nog steeds enorm hoog is. Om klanten online aan te trekken kun je gebruikmaken van technieken als SEO, online advertising en zichtbaarheid via social media. Dit zijn kanalen die vooral ingezet worden voor de online verkoop. Maar wat als jij nog een fysieke winkel hebt, en je klanten naar jouw winkel wil trekken? Hoe jij deze klanten het beste kunt bereiken, zochten wij voor jou uit.
Voordelen van fysieke winkels
Het blijkt dat veel mensen nog steeds een voorkeur hebben voor winkelen in een fysieke winkel. Zo heb je niet te maken met verzendkosten of retourkosten. Er is persoonlijk contact en service, en kun je de producten zien, voelen en ruiken. Ook is het simpelweg gezelliger. Winkelen is in tegenstelling tot online shoppen een sociale activiteit die meer omvat dan puur het consumeren.
We zien de afgelopen maanden dat mensen weer vaker de deur uit gaan voor een bezoekje aan een fysieke winkel.
Beachflags
Als fysieke winkel wil je opvallen. Wanneer mensen door de winkelstraten lopen is het belangrijk dat je deze mensen bereikt vóórdat ze jouw winkel bereiken. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een of meerdere beachflags voor de winkel te plaatsen. Beachflags zijn er in verschillende vormen of maten en kun je laten bedrukken met een door jou gekozen design.
Dit kun je laten doen bij bedrijven als Expofit, een specialist in het bedrukken van beachflags. De vlaggen zitten vast aan een stok waardoor je de vlag eenvoudig buiten de winkel kunt plaatsen. Aan het einde van de dag kun je de vlag weer gemakkelijk binnen halen. Het zorgt ervoor dat het oog van potentiële klanten meteen op jouw winkel valt. Vast en zeker dat ze nu binnen een kijkje komen nemen!
Zorg voor een aantrekkelijke winkel
Naast de super leuke beachflags is het belangrijk dat de rest van jouw winkel er ook aantrekkelijk uitziet. Leg een mooie welkomstmat neer en zorg voor een opvallende en leuke etalage. Zorg dat er wat ‘gebeurt’ in de etalage waardoor jouw winkel zich onderscheidt van andere winkels.
Zo kun je bijvoorbeeld een mooie video afspelen in jouw etalage van de producten die je verkoopt. Zorg er daarnaast voor dat jouw etalage altijd schoon en opgeruimd is. Je krijgt maar één kans om een eerste indruk te maken op jouw klanten.
Daarnaast kun je experimenteren met licht en zelfs de geurbeleving. Maar ook andere elementen toevoegen die sfeerbepalend zijn zoals meubels, schilderijen en planten.
Organiseer een evenement of promotie
Misschien wel de allerbeste manier om klanten naar jouw winkel te trekken is door het organiseren van een event of een promotie. Het organiseren van een event kan op heel veel momenten. Een grand opening, rondom alle feestdagen of bij een jubileum. Er is altijd wel een reden voor een event te bedenken!
Korting & gifts
Zorg ervoor dat je de klanten iets te bieden hebt zoals een mooie korting of een leuke goodiebag bij besteding van een minimaal bedrag. Ben je niet zo’n ster in het organiseren van events? Doe dan eens een leuke promotie of organiseer een leuke workshop die past bij jouw branche.
Maak een rondje door de stad en deel samples uit van jouw producten en geef er een mooie aanbieding bij. 1+1 gratis of een mooie kortingscode die tot een bepaalde datum te gebruiken is. Op deze manier kun je ontzettend veel nieuwe klanten aantrekken die in de toekomst hopelijk vaste klanten kunnen worden!
Pak de kansen!
Zoals je ziet zijn er nog genoeg manieren om klanten naar jouw fysieke winkel te trekken! Een goede marketingstrategie is hierbij onmisbaar. Stel je open op en doe eens een stapje uit je veilige comfortzone. Op deze manier zal jij vast en zeker meer klanten aantrekken en een hogere winst behalen.
Foto door shattha pilabut
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Zo leg je een solide basis voor jouw onderneming
Zorg daarom voor een solide basis voor jouw onderneming, waarbij de fundamentele zaken binnen je bedrijf goed geregeld zijn.
Personeelsbinding: Talent binnenhalen en -houden
Personeelsbinding: worstel jij met het binnenhalen en behouden van personeel? Lees dan onze tips en ga direct aan de slag!
Waar moet je op letten wanneer je een website laat bouwen
Ga je een website laten bouwen? Neem dan eerst deze tips door, zodat jouw project een succes wordt! Lees verder...
Tips voor het uitbesteden van je linkbuilding
Ben jij op zoek naar tips voor het uitbesteden van linkbuilding? Lees dit artikel zodat je goed geïnformeerd bent voor jouw bedrijf
Flexibele betalingen als onderdeel van jouw marketingstrategie
Flexibele betalingen als onderdeel van jouw marketingstrategie: ontdek het onderscheidend vermogen van betaalmethodes!
White label SEO: Zoekmachineoptimalisatie uitbesteden voor jezelf én voor je klanten
white label seo: wat is het en wat heb jij er aan met jouw bureau? Lees onze tips en adviezen voor het uitbesteden van SEO
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.