Tags: Ondernemen
Binnen verschillende sectoren is de vraag naar personeel de afgelopen jaren sterk toegenomen. Het kost werkgevers steeds meer moeite, om beschikbare functies gevuld te krijgen. Des te langer dit duurt, des te groter ook de vertragende werking hiervan is op de groei van een organisatie. Wie online naar vacatures zoekt, zal al snel zien dat het aantal technische vacatures, vacatures in de zorg en bijvoorbeeld vacatures in de retailsector enorm is. Op welke manier kunnen organisaties juist hun vacatures onder de aandacht brengen van potentiële kandidaten? Hoe zorg je dat jouw vacature een werkzoekende meer aanspreekt, dan de vacature van je belangrijkste concurrent? In dit artikel lees je er meer over.
Meeliften op de marketing van andere websites
Allereerst hebben werkgevers de mogelijkheid hun vacatures te delen via centrale vacaturewebsites. Dergelijke platforms delen bijvoorbeeld technische vacatures per plaats en provincie in. Het maakt het voor een werkzoekende makkelijker om de verschillende opties in diens regio met elkaar te vergelijken. Door een vacature op dit type website te plaatsen, lift een organisatie mee op de marketing die zo’n partij zelf al inzet. Een slimme manier om vacatures onder de aandacht te brengen bij een groter publiek.
Maak een vacature vindbaar met je vacaturetekst
Bij het publiceren van vacatures, of het nu gaat om een vacature op de eigen website of een centraal platform, is het belangrijk aandacht te besteden aan de vacaturetekst. Niet alleen biedt deze vacaturetekst de kans om jezelf te onderscheiden van concurrenten; ook draagt het bij aan de vindbaarheid hiervan. Een copywriter helpt je de vacaturetekst zodanig vorm te geven, dat deze goed leesbaar blijft en tegelijkertijd wordt opgepikt door de zoekmachine. Richt je in een vacature voornamelijk op hetgeen wat jij als werkgever te bieden hebt aan een werknemer. Hetgeen je van de kandidaat verwacht som je kort op; dit bespreek je tijdens een sollicitatiegesprek.
Zet in op het gebruik van snackable content
Online marketeers zetten steeds vaker in op snackable content. Geen langdradige artikelen meer, maar korte items. Deze items worden vaak gecombineerd met een aansprekende infographic, of bijvoorbeeld een video waarin onderwerpen nader worden toegelicht. Ook voor het delen van vacatures biedt deze snackable content verschillende mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan de optie om kandidaten bij je binnen te laten kijken in een korte video, waarin managers en toekomstige collega’s zich alvast voorstellen. Het geeft een kandidaat een goed beeld van de omgeving waar deze straks mogelijk komt te werken.
Foto door Sora Shimazaki
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Wat kost een zakelijke rekening? En waarom betaal je geld
Wat kost een zakelijke rekening? En waarom betaal je geld. Een zakelijke rekening geeft overzicht en de kosten zijn aftrekbaar. Lees meer!
Hoe je een kantoor goed kan inrichten
Hoe je een kantoor goed kunt inrichten zodat je prettig werkt en de productiviteit omhoog gaat. Lees het in dit artikel!
Win een pop-up office op een locatie naar keuze!
Win een pop-up office op een locatie naar keuze! Go international
De kracht van verpakkingsmateriaal
In dit artikel lees je waarom het belangrijk is om aandacht te besteden aan verpakkingsmateriaal en hoe je de kansen kunt benutten.
Wat zijn de beste boekhoudprogramma’s voor MKB in 2025?
Wat zijn de beste boekhoudprogramma’s voor het MKB in 2025? Uitgebreide inzichten, tips en pakketten voor de beste keuze
Tips voor een optimale werk-privé balans voor jouw medewerkers
Tips voor een optimale werk-privé balans voor jouw medewerkers: van personeelsbezetting tot vitaliteitsprogramma's: lees onze tips!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.