Tags: Ondernemen, seo
Wie de statistieken over het aantal online aankopen van Nederlandse consumenten bekijkt, zal al snel opmerken dat deze aantallen de afgelopen jaren een sterk opgaande trend tonen. In verschillende andere Europese landen is een vergelijkbare trend zichtbaar. In lijn met dit beeld neemt het aantal bedrijven met een website toe. Er zijn daarbij steeds meer ondernemingen met uitsluitend een webshop; zij hebben geen fysieke vestiging meer. Denk aan relatief jonge ondernemers, die goederen goedkoop inkopen om dit vervolgens met een flinke marge te verkopen. Het internet biedt hen, maar ook bestaande ondernemers tal van kansen. Een website laten maken in WordPress of bijvoorbeeld Joomla is hierdoor steeds interessanter geworden voor bedrijven. Maar dan moet deze wel goed zijn.
Website maken is meer dan een fraai design alleen
Bij het laten maken van een website wordt regelmatig gedacht, dat een fraai design met wat relevante content voldoende is om de eerste bezoekers te trekken. In de praktijk blijkt dat er meer nodig is. Denk bijvoorbeeld aan zoekmachine optimalisatie, vaak afgekort tot SEO. Omdat er zoveel websites zijn, is het voor ondernemers lastiger om een positie hoog in de zoekresultaten te bemachtigen. SEO is een hulpmiddel om beter te scoren in de zoekmachine. Een specialist op het gebied van SEO in Enschede adviseert bedrijven hier een specialist voor in te schakelen. Het op verkeerde wijze toepassen van SEO kan een negatief effect hebben.
SEO bestaat uit verschillende elementen
Wie start met zoekmachine optimalisatie zal merken, dat dit uit verschillende componenten bestaat. Het is zaak aan ieder van deze componenten aandacht te besteden om uiteindelijk succesvol te zijn in het verhogen van de ranking van een website in de zoekmachine. In de basis wordt onderscheid gemaakt tussen drie elementen, te weten:
- content,
- linkbuilding en
- een technische optimalisatie van de website.
Bij dat laatste element kun je denken aan het verbeteren van de snelheid waarmee de website laadt. Des te korter de laadtijd, des te groter het gebruiksgemak en daarmee des te hoger de waarde die een zoekmachine aan de website hangt. Maar denk ook aan de technische structuur die van invloed is op hoe eenvoudig alles te vinden is voor de bezoeker (en de zoekmachine).
Onderzoek hoe de doelgroep de zoekmachine gebruikt
De meeste aankopen starten bij Google. Aan de basis van een goede ranking in de zoekmachine ligt dan ook een zoekwoordenonderzoek. Het idee achter zo’n onderzoek is het feit, dat je wilt weten op welke wijze iemand uit de doelgroep van je organisatie de zoekmachine gebruikt. Daarbij geeft een zoekwoordenonderzoek inzage in de zoekwoorden waarop je jezelf als eerste zou moeten richten bij het verbeteren van de ranking van je website. Het gaat om de zoekwoorden die door veel mensen gebruikt worden, maar waarop de concurrentie van andere bedrijven beperkt is. Een specialist in SEO helpt je deze zoekwoorden te vinden; vaak door verschillende tools te gebruiken.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Kleine investering in kerstpakketten, een groot effect!
Kleine investering in kerstpakketten, een groot effect! Zorg voor een passend geschenk van deze tijd voor de feestdagen!
Wat zijn de beste boekhoudprogramma’s voor MKB in 2025?
Wat zijn de beste boekhoudprogramma’s voor het MKB in 2025? Uitgebreide inzichten, tips en pakketten voor de beste keuze
Zo kun je je website hoger in Google laten komen
Hoe zorg je ervoor dat je website beter gevonden wordt? We bekijken het in dit artikel?Â
Innoveren is floreren in het nederlands ondernemingsklimaat
Innoveren
5 redenen waarom factoring interessant is voor een zzp’er
Wat is factoring en waarom is het interessant voor een zzp'er? Alles hier over in dit artikel.
Wanneer en hoe schakel je een incassobureau in?
Incassobureau inschakelen? Dit is geen eenvoudige stap maar helaas soms wel nodig. In dit artikel geven we tips voor de beste keuzes.
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.