Content Marketing

B2B Content Marketing; het aanbieden van relevante informatie, via het juiste kanaal en voor het juiste publiek, om zodoende je doelgroep aan je te binden. In deze categorie vind je alles over deze vorm van marketing.

Hoe je meer gratis bereik genereert voor jouw blog!

Hoe je meer gratis bereik genereert voor jouw blog!

8 manieren om razendsnel meer gratis bereik te genereren met jouw blog. Tips uit de praktijk om jouw blog te laten groeien! Lees verder ->

Met deze content marketing strategie genereer je meer leads (gegarandeerd)!

Met deze content marketing strategie genereer je meer leads (gegarandeerd)!

Hoe een goede content marketing strategie een centrale rol speelt in de marketingstrategie en concrete resultaten oplevert! Lees het in dit artikel!

No Featured Image

Archie turning circle test

Onmisbaar marketingmateriaal voor een B2B marketeer: digitaal vs. print

Onmisbaar marketingmateriaal voor een B2B marketeer: digitaal vs. print

Een goede b2b marketing strategie gaat samen met een doordachte collectie van marketingmateriaal.

Tips van experts voor b2b marketing in crisistijd

Tips van experts voor b2b marketing in crisistijd

Een aantal experts delen graag hun kennis en ervaring met ons om B2B organisaties en hun marketeers te helpen in deze uitdagende tijden.

Interview data analyse met Geoffrey van Meer, Head of Data Intelligence RTL

Interview data analyse met Geoffrey van Meer, Head of Data Intelligence RTL

Wat kunnen we leren van Ă©Ă©n van de belangrijkste media organisaties van Nederland over datatechnologie en data analyse in Marketing?

Maak uw klanten happy in de buyer journey

Maak uw klanten happy in de buyer journey

De hoogste tijd dus voor een blog over de buyer journey waar (online) marketeers en ondernemers hun voordeel mee kunnen doen.

De SEO trends voor 2020 voor B2B bedrijven

De SEO trends voor 2020 voor B2B bedrijven

Search Engine Optimization (SEO) is een belangrijke marketingtechniek. Door middel van SEO wordt jouw bedrijf beter gevonden in de zoekmachines.

Webinars organiseren voor b2b marketing: tips, tricks & tools

Webinars organiseren voor b2b marketing: tips, tricks & tools

Steeds meer b2b-bedrijven gaan een webinar organiseren als een cruciaal onderdeel van de marketingstrategie. Lees hier de tips, tricks en tools!

“In B2B-marketing moet je onderaan de Sales funnel beginnen”

“In B2B-marketing moet je onderaan de Sales funnel beginnen”

in de B2B-markt mag je mensen professioneel aanspreken. Mensen zoals jij, die je zo goed mogelijk probeert te helpen.

Contentmarketing en de kunst van continu produceren

Contentmarketing en de kunst van continu produceren

Contentmarketing kost nu eenmaal tijd, en zorgt bij veel professionals bovendien voor stress

“Met onze kennis van Facilitair Management trekken we klanten en collega’s aan”

“Met onze kennis van Facilitair Management trekken we klanten en collega’s aan”

Interview: Han Strijbos, Marketing Manager bij Facilitair Management bedrijf HEYDAY over Inbound Marketing en Content Marketing in B2B

Cornerstone content, pillar pages en topic clusters; zo pas je ze toe

Cornerstone content, pillar pages en topic clusters; zo pas je ze toe

Cornerstone content en pillar pages zorgen voor een betere SEO-ranking door het verbeteren van de vindbaarheid Ă©n het verlagen van de bounce rate.

Funnel CRM: een frisse wind in het CRM landschap (review)

Funnel CRM: een frisse wind in het CRM landschap (review)

Een voorbeeld van een CRM-systeem is Funnel CRM; een kleurrijke gebruiksvriendelijke tool voor MKB en ZZP'ers. (een review)

“We maken onze marketing persoonlijk, van B2B naar H2H”

“We maken onze marketing persoonlijk, van B2B naar H2H”

Marijke Vreugdenhil is Marketing Specialist bij industrieel toeleverancier MAG45, ze probeert B2B-marketing naar een hoger niveau te tillen

“Het belangrijkst is dat onze collega’s meedoen in onze marketing”

“Het belangrijkst is dat onze collega’s meedoen in onze marketing”

Bas over b2b Inbound Marketing: “We maken beschrijvende inhoudelijke content over kwaliteitsonderwerpen in de voedingsindustrie, dat is onze kernactiviteit

Mascha Borsboom: “Leuk dat LinkedIn, maar gevonden worden via Google is belangrijker”

Mascha Borsboom: “Leuk dat LinkedIn, maar gevonden worden via Google is belangrijker”

Mascha Borsboom is Content Specialist bij technisch groothandel Imbema. Ze heeft de b2b marketing van haar bedrijf flink zien veranderen richting content marketing.

B2B Marketing Trendrapport 2019: De belangrijkste KPI’s en uitdagingen voor 2019

B2B Marketing Trendrapport 2019: De belangrijkste KPI’s en uitdagingen voor 2019

B2B Marketing Trendrapport 2019; MQL, Samenwerking Marketing en Sales en meer inzet van marketing technologie in B2B

Zakelijk bloggen: het hoe, wat en waarom

Zakelijk bloggen: het hoe, wat en waarom

Zakelijk bloggen, ofwel bloggen voor een b2b doelgroep, is een van de meest duurzame vormen van b2b marketing. Lees hier tips om direct aan de slag te gaan

Interview: B2B Marketeer Marlene Dekkers over 75 LinkedIn video’s

Interview: B2B Marketeer Marlene Dekkers over 75 LinkedIn video’s

Interview: B2B Marketeer Marlene Dekkers over 75 LinkedIn-video's..en wat ze daar van heeft geleerd!

De invloed van een visueel ingesteld platform zoals YouTube

De invloed van een visueel ingesteld platform zoals YouTube

Het online en offline aanbod van content is tegenwoordig vooral veel, heel veel.

Tamara Sanders: “De beste B2B content komt uit de praktijk”

Tamara Sanders: “De beste B2B content komt uit de praktijk”

Purpose marketing onmisbaar voor B-2-B organisaties

Purpose marketing onmisbaar voor B-2-B organisaties

De belangrijkste onderwerpen voor marketing managers zijn op dit moment purpose marketing, agile werken en influencer marketing.

Jortijn Bijl: “Ik ben stiekem niet eens een marketeer”

Jortijn Bijl: “Ik ben stiekem niet eens een marketeer”

Leer hoe chatbots en virtual assistants goed kunnen renderen

Leer hoe chatbots en virtual assistants goed kunnen renderen

Slimme spraakassistenten en digitale mogelijkheden voor live chat spelen weldra een invloedrijke rol op consumenten in business-to-consumer Ă©n business-to-business.

Willem de Vries: “Marketing in B2B is pure marketing”

Willem de Vries: “Marketing in B2B is pure marketing”

Patrick van Zandwijk: “Kennis delen is de sleutel tot het groeien van je B2B-bedrijf”

Patrick van Zandwijk: “Kennis delen is de sleutel tot het groeien van je B2B-bedrijf”

“Ik vind B2B-marketing uitdagender, B2C-marketing is toch wat 'makkelijk'. Rond B2B-marketing zit veel meer complexiteit.”

Rex Vermeulen: “Ik ben voor mijn B2B opdrachtgevers de stem van de klant”

Rex Vermeulen: “Ik ben voor mijn B2B opdrachtgevers de stem van de klant”

“Ik vind B2B marketing ongelofelijk interessant, je kunt je veel beter inleven in je klant.

B2B contentmarketing in beweging: aantoonbaar bijdragen aan de business

B2B contentmarketing in beweging: aantoonbaar bijdragen aan de business

B2B content marketing in beweging: aantoonbaar bijdragen aan een betere business

Kun je als marketeer nog langer wachten met data-analyse?

Kun je als marketeer nog langer wachten met data-analyse?

Met alle data die ruim voorhanden is, kun je je afvragen of marketeers het zich nog wel kunnen veroorloven om geen gebruik te maken data-analyse?

‘Contentmarketing is de lopende band van marketing geworden’

‘Contentmarketing is de lopende band van marketing geworden’

Contentmarketing is de lopende band van marketing geworden: een verslag van marketingprofs.

In 3 stappen naar effectieve website personalisatie

In 3 stappen naar effectieve website personalisatie

Een belangrijke strategie die door veel B2B-marketingteams wordt onderzocht is website personalisatie.

Relevante klantinzichten cruciaal voor leadgeneratie in B2B

Relevante klantinzichten cruciaal voor leadgeneratie in B2B

Account-based of demand generation? Hoe bepaal je welke marketingaanpak bij jou past?

Account-based of demand generation? Hoe bepaal je welke marketingaanpak bij jou past?

growth hacking, contentmarketing, inbound marketing, predictive analysism account-based marketing en demand generation. Wat is het en wanneer kies je wat?

Waarom de rol van de e-commerce manager verdwijnt

Waarom de rol van de e-commerce manager verdwijnt

De term multichannel is al hopeloos verouderd. Multichannel suggereert namelijk dat online een ‘apart’ kanaal is. En E-commerce Managers dan?

Tips voor moderne B2B Leadgeneratie (update 2021)

Tips voor moderne B2B Leadgeneratie (update 2021)

In de B2B marketing gaat het vaak over leadgeneratie. Uiteindelijk zijn alle activiteiten gericht op het genereren van leads. Tips voor b2b leadgeneratie:

B2B Marketing Trends voor 2018

B2B Marketing Trends voor 2018

Wat zijn de b2b marketing trends voor 2018? GDPR, AI, Machine Learning, ABM en Marketing Automation..en de focus op de mens, de verbinding?

‘Digital Marketing & Social Strategy in 1 Day’ wijst de route naar digitaal succes

‘Digital Marketing & Social Strategy in 1 Day’ wijst de route naar digitaal succes

De volgende stap voorwaarts in de digitale transformatie tijdens Digital Marketing & Social Strategy in one day November 2017

Digital Trendrapport voor Groothandels- en Productiebedrijven: ‘Tapping into Potential’

Digital Trendrapport voor Groothandels- en Productiebedrijven: ‘Tapping into Potential’

B2B Online heeft bij meer dan 100 groothandels- en productiebedrijven onderzocht wat de grootste online uitdagingen zijn rondom Sales en Marketing

Ga toch dromen B2B marketeer

Ga toch dromen B2B marketeer

Welke KPI’s ben jij vandaag aan het realiseren? Unieke bezoekers op je landingspagina, activiteit in je drip campaign, totaal aantal aangeleverde marketing- of sales qualified leads?