Marketingstrategie

De marketingstrategie is onmisbaar. En, er verandert veel. Met de komst van Social Media en Webmarketing is het speelveld in marketing totaal veranderd. Maar het spel blijft hetzelfde. Hoe zet je strategisch je middelen in om tot de beste resultaten te komen? De beste marketingstrategie artikelen vind je hier!

Zo zet je een communicatieplan op

Zo zet je een communicatieplan op

7 musthaves voor de moderne B2B marketeer

7 musthaves voor de moderne B2B marketeer

Marketing over sales: “We praten wel, maar zitten nog niet echt op een lijn.”

Marketing over sales: “We praten wel, maar zitten nog niet echt op een lijn.”

Idealiter zijn marketing en sales een geoliede machine die samenwerken aan het maximaliseren van het bedrijfsresultaat. In de praktijk werkt het met deze sales en marketing alignment vaak anders.

Een organisatie in transitie vraagt adequaat leiderschap

Een organisatie in transitie vraagt adequaat leiderschap

Een organisatie in transitie dient vooral aandacht dient te hebben voor werken aan de business in plaats van werken in de business.

Ga toch dromen B2B marketeer

Ga toch dromen B2B marketeer

Welke KPI’s ben jij vandaag aan het realiseren? Unieke bezoekers op je landingspagina, activiteit in je drip campaign, totaal aantal aangeleverde marketing- of sales qualified leads?

De motor achter elke grote B2B Omnichannel ervaring

De motor achter elke grote B2B Omnichannel ervaring

De motor achter elke grote B2B Omnichannel ervaring

Het doorbreken van een impasse met eenvoudige visualisatie technieken

Het doorbreken van een impasse met eenvoudige visualisatie technieken

Visualiseren, Het doorbreken van een impasse met eenvoudige visualisatie technieken

Marketing als verbeteraar van bedrijfsprocessen

Marketing als verbeteraar van bedrijfsprocessen

Marketing als verbeteraar van bedrijfsprocessen, Proefschrift Alex Klein pleit voor nieuwe rol marketing binnen organisaties

Hoe vindt merkbeleving haar weg in b2b marketing?

Hoe vindt merkbeleving haar weg in b2b marketing?

In 1999 presenteerden Pine & Gilmore hun theorie over de relatie tussen het toevoegen van belevenissen en een succesvolle merklading. Hoe vindt merkbeleving haar weg in b2b marketing?

Ons onderscheidend vermogen? Uhh..wat..?

Ons onderscheidend vermogen? Uhh..wat..?

onderscheidend vermogen, dat ken je toch wel?

b2b marketing in 2013 door marketing nederland

b2b marketing in 2013 door marketing nederland

b2b marketing in 2013

No Featured Image

Content en Outreach Marketing; hoe motiveer je het delen van content?

Outreach marketing? Grote en kleine merken nemen het creëren van content op in hun marketing mix omdat dit zeer effectief is.

No Featured Image

B2B moet aan de selfcare

B2B moet aan de selfcare

No Featured Image

Marketingtips voor MKB deel 3: Leer je klanten kennen

Marketingtips voor MKB deel 3: Leer je klanten kennen

No Featured Image

Marketingtips voor MKB Deel 2: Inside-out vs outside-in (afnemers)

Afnemers zijn klanten, cliënten of opdrachtgevers die producten of diensten aanschaffen. Een afnemersanalyse is zinvol om dit aan te scherpen

No Featured Image

Discussie: kan de online marketeer zonder de kwaliteiten van de 1.0 marketeer?

marketeers

No Featured Image

Praktische marketingtips voor MKB (deel 1)

marketingtips voor MKB

No Featured Image

Een A-merk heeft gewoon een beter communicatiebureau!

Wat maakt een a-merk? Ontdek in dit artikel dat het nog niet zo eenvoudig is om een a-merk te realiseren. Lees het artikel.

No Featured Image

Eerste online mediawinkel geopend

Leads: heerlijk, hoe ze als zand door je vingers glippen

Leads: heerlijk, hoe ze als zand door je vingers glippen

Leads: heerlijk, hoe ze als zand door je vingers glippen

No Featured Image

Brand Butlers, Metamarketing en Narcistische e-mails

Brand Butler, metamarketing

No Featured Image

Een parade van rare namen

Een parade van rare namen

No Featured Image

Het kapotte managementdashboard

Hoe ga je om met een marketingmanagement dashboard? Wat zijn feiten en wat zijn onderbuikgevoelens? Lees verder voor meer!

Een nieuwe profeet?

Een nieuwe profeet?

business-to-business profeet

No Featured Image

Crisis! Hoe kom ik aan prospects?

Hoe kom ik aan waardevolle prospects? b2b marketing

No Featured Image

Ruben en Sophie geven Marketing Masterclass

Ruben en Sophie geven marketing masterclass: wat we kunnen leren van dit tv programma aan marketing en sales

No Featured Image

Het onzekere marktonderzoekpaard

Marktonderzoek is belangrijk en aan vernieuwing toe. In deze column legt Edwin Vlems uit hoe

No Featured Image

Leadofilie: het failliet van de trechter in marketing

Leadofilie: het failliet van de trechter in marketing

No Featured Image

Blog aan je been

Blog aan je been

No Featured Image

Flip the Funnel met Joseph Jaffe

Hoe zet je de leadfunnel op z'n kop? Lees hier hoe Joseph Jaffe de funnel omgooit vanuit de klant met de relatie.