Tags: seo
Om te zorgen dat je website verkoopt, is het belangrijk dat je website gevonden wordt in Google. Er zijn manieren waarop je kunt zorgen dat je website beter gevonden wordt en dus meer potentiële klanten trekt. Hoe zorg je ervoor dat je website beter gevonden wordt? We bekijken het in dit artikel?
Doe keyword onderzoek
Om erachter te komen waar je doelgroep op zoekt, kun je een keyword onderzoek uitvoeren of laten uitvoeren. Heb je hier zelf de kennis niet voor dan kun je dit het beste uitbesteden aan een internet marketing bureau. Heb je een aantal keywords verzameld verwerk deze dan op een goede manier in je teksten. Dit betekent dat je het keyword een aantal keren kan laten terugkomen op de pagina, maar hierbij is het wel belangrijk dat de tekst goed leesbaar wordt. Laat je het keyword te vaak terugkomen dan wordt dit door Google afgestraft.
Zorg voor goede content
Het belangrijkste van je website is de content. Zorg ervoor dat je bezoeker gelijk kan zien waar je website over gaat en welke diensten of producten jij aanbiedt. Laat je potentiële klanten in een oogopslag zien waarom ze bij jou moeten zijn. Zorg ervoor dat iedere pagina een goede beschrijvende titel heeft en gebruik paragrafen en tussenkoppen op de goede manier. Vul ook de meta omschrijving voor iedere pagina in. Hier kun je in 160 tekens vertellen waar je website over gaat. Verwerk alle relevante keywords uit je keyword onderzoek in je teksten, de titel en de meta omschrijving.
Zorg dat je website technisch in orde is
Zorg dat je website technisch goed in elkaar zit. Een website die technisch goed is laadt snel, ziet er goed uit op desktop en mobiel en beschikt over een SSL-certificaat. Zorg er dus voor dat je website responsive is. Dit betekent dat deze ontworpen is voor zowel gebruik op mobiel als op desktop. Ook de indeling van je website is belangrijk. Is het navigatiemenu duidelijk? Beschikt je website over een sitemap? Een sitemap is een soort routekaart voor Google, zodat deze de pagina’s makkelijker kan indexeren.
Houdt een blog bij
Het schrijven voor informatieve content is om meerdere redenen belangrijk. Allereerst laat je met goed geschreven en diepgaande informatieve content over een bepaald onderwerp zien dat je beschikt over veel kennis hierover. Dat wekt vertrouwen bij de potentiële klant. Daarnaast kun je met goede blogartikelen ook zorgen voor een betere vindbaarheid van je website. Door in te spelen op de verschillende fases waarin een potentiële klant zich bevindt, kun je veel potentiële klanten naar je website trekken die daar ook daadwerkelijk een aankoop doen. Je geschreven content kun je vervolgens ook delen op sociaal media.
Social media
Onderzoek op welke social media kanalen je doelgroep zich bevindt. Investeer in het krijgen van volgers op je kanalen. Dit kun je doen door mensen uit je netwerk uit te nodigen om je pagina’s te volgen. Heb je op een gegeven moment genoeg volgers? Deel dan interessante content die je zelf hebt geschreven, maar ook van derden. Zorg ervoor dat wat je deelt echt interessant is voor je doelgroep.
Zorg voor links naar je website
Deel je website zoveel mogelijk op andere websites waar je doelgroep aanwezig is. Doe dit niet op een spam-achtige manier en deel alleen links die een bezoeker echt kunnen helpen. Bijvoorbeeld een link naar een informatief artikel dat je hebt geschreven over een bepaald onderwerp. Het zomaar delen van je website op andere websites heeft niet het gewenste effect of trekt de verkeerde doelgroep naar je pagina.
Foto door Caio via Pexels
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Gezien worden in de B2B markt met LinkedIn advertising
Met LinkedIn advertising kun je snel en eenvoudig een groot, professioneel publiek bereiken. Tips voor een goede aanpak.
Hoe effectief is Linkbuilding voor B2B-Marketing?
Backlinks kunnen jouw site meer autoriteit geven wat bijdraagt aan jouw zichtbaarheid. Lees dit artikel voor tips en een goede aanpak!
Hoger in Google komen? Begin met de basis!
Met andere woorden: maak je website zo sterk dat hij op eigen kracht hoog in de zoekresultaten komt bij Google.
B2B Marketeers let op: Google zet door met Mobile-First-Indexing in 2017
Mobile-First-Indexing wordt realiteit in 2017. In business-to-business gaan steeds meer bedrijven over op een mobile first gedachte.
Waarom attributie je b2b-marketing aanpak toekomstbestendig maakt
Attributie; niet het meest geliefde onderwerp voor marketeers. Attributie is erg belangrijk voor de meetbaarheid en transparantie van marketing.
SEO met of zonder jus?
SEO met of zonder jus? Tips voor SEO teksten die mensen wel willen lezen.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.