Tags: Ondernemen, seo
Jouw bedrijfswebsite makkelijk vindbaar maken in verschillende zoekmachines gebeurt niet zomaar met een vingerknip. Daar is actie voor nodig. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is de manier om de zichtbaarheid van een website te vergroten wanneer mensen naar producten of diensten zoeken. Beschik je als marketingbureau niet over de specifieke kennis? Dat is white label seo wellicht een optie.
Laten we wel wezen: hoe beter de zichtbaarheid van een website in de zoekmachines, hoe waarschijnlijker het is dat je (meer) klanten binnenhaalt. Zoekmachineoptimalisatie is dan eigenlijk ook meer een noodzaak voor veel bedrijven. Naarmate meer bedrijven online komen, groeit de SEO-markt snel. Hoe je de organische vindbaarheid van jouw bedrijfswebsite groter maakt? Daar is kennis en tijd voor nodig. Zaken die je als ondernemer natuurlijk niet altijd hebt en liever uitbesteed. Een SEO-bureau komt dan goed te pas.
Betaalde en organische marketing
Sommigen zzp’ers of ondernemers denken dat als ze betaalde advertenties op Google zetten, dat ze er dan al zijn. Maar niets is minder waar. Dat mensen die op internet surfen daadwerkelijk op jouw advertentie klikken, is namelijk niet gegarandeerd. Zeker niet als de concurrentie groot is. De bezoekers die via organische weg op jouw site komen, zijn doorgaans van hogere kwaliteit. Deze gebruikers zijn actief op zoek naar een specifiek onderwerp, product of dienst. Als een gebruiker die site via de zoekmachine vindt, kan dit leiden tot een betere merkbetrokkenheid en concrete leads of aankopen.
Zoekmachineoptimalisatie is complex
Het verhogen van jouw positie in de zoekmachines vraagt om expertise. Er zijn meerdere factoren van belang die je kunt beinvloeden. Denk aan de relevantie van de pagina’s in relatie tot de rest van de website, de opbouw van de content, het aantal zoekwoorden in een bepaalde pagina, interne en externe links naar dit artikel, het aantal afbeeldingen, de titel en de meta-tekst. Dit is slechts een kleine greep uit de taken van zoekmachineoptimalisatie.
Op deze manier bepalen zoekmachines of jouw content het meest relevante is voor wat een gebruiker zoekt.
Wat is White Label SEO?
Zoekmachineoptimalisatie uitbesteden is dus voor veel ondernemers een sterke troef. Ook omdat velen simpelweg geen tijd hebben voor dit soort zaken. Of als je als marketingbureau klanten hebt die om SEO vragen. Een betrouwbaar SEO-bureau helpt je dan daarmee. Die hulp kan komen in de vorm van white label SEO.
Als je klant bijvoorbeeld lokale optimalisatie nodig heeft, dan kan een SEO-bureau taken als een zoekwoordonderzoek en het optimaliseren van lokale vermeldingen uitvoeren. Je kunt dit vanuit jouw bureau aanbieden zodat de klant een aanspreekpunt heeft en vanuit jouw organisatie diensten betrekt.
Kortom, de definitie van white label seo:
White Label SEO is het aanbieden van SEO-werkzaamheden vanuit jouw dienstverlening, welke je op de achtergrond uitbesteedt.
Daarom wordt het ook wel SEO outsourcing genoemd. Zo kun je dus SEO-werkzaamheden door spelen aan een SEO-bedrijf en kun jij je klanten behouden.
Een kant-en-klaar marketingteam
Verschillende SEO-bureaus hebben verschillende processen en diensten, maar het komt vaak neer op een intake, waarna een beslissing volgt over welk pakket, producten of diensten het beste aansluiten bij de behoeften van de eindklant en welke resultaten er geboden kunnen worden.
Ook is een planning belangrijk waarbij er vaak gebruik wordt gemaakt van een tijdlijn. Afhankelijk van de aard van de overeenkomst en de reikwijdte van het werk, kan een white label SEO-bureau zo ongeveer alles bieden wat je nodig hebt om aan de verzoeken van je eindklanten te voldoen.
De resulterende output wordt vervolgens opnieuw verpakt en aangeboden aan de eindklant. Werken met een white label SEO-bureau is eigenlijk net alsof je toegang hebt tot een volledig kant-en-klaar marketingteam zonder de overheadkosten. Waar je voor betaalt zijn puur de SEO-diensten of SEO-pakketten.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Je marketingbrein uitschakelen? 6 redenen waarom lezen helpt!
Je marketingbrein uitschakelen? 6 redenen waarom lezen helpt! Start direct en begin met het lezen van dit artikel!
Wat zijn salarisschalen
Salarisschalen zijn onderdeel van de salarisstructuur binnen een organisatie die via een bandbreedte de hoogte aangeeft van het loon.
IoT in b2b: wat levert het op voor jouw bedrijf?
The Internet Of Things in b2b of IoT in b2b: wat is het en wat levert het op voor jouw bedrijf? Ook voor de b2b ondernemer liggen er kansen! Lees het hier!
3 effectieve tips om klanten naar jouw fysieke winkel te trekken
Het online geweld is overweldigend! Hoe krijg je nog mensen naar een fysieke winkel? Wij geven 3 tips om klanten naar jouw winkel te trekken
Een auto als zzp’er: wat zijn de mogelijkheden?
Werk jij als freelance b2b-marketeer en heb je een auto nodig voor je werk? Dan zijn er verschillende opties. We zetten ze voor je op een rij.
Het uitbesteden van professioneel transport en logistiek: de voordelen & tips!
Het uitbesteden van professioneel transport en logistiek: de voordelen & tips! Lees ze hier zodat jij de juiste aanpak kiest!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.