Inloggen Linkedin is niet altijd even eenvoudig. Waar het vaak mis gaat is bij het switchen van mobile site naar de app of bij het wisselen van accounts. Een aantal tips om hier geen problemen mee te ondervinden.
Waarom is inloggen op LinkedIn zo belangrijk?
Als marketeer is LinkedIn niet meer weg te denken uit de werkdag. Voor jou persoonlijk biedt het platform legio mogelijkheden; kennis uitwisselen, inspiratie opdoen, een nieuwe baan vinden en het persoonlijke netwerk vergroten. Ook zakelijk biedt het platform opties voor leadgeneratie, branding, het uitdragen van thought leadership en het organiseren van events. Het laatste dat je dus wilt in je dagelijks werkzaamheden is problemen met inloggen in LinkedIn.
1. Inloggen op LinkedIn; sla je login gegevens op in de browser
De meeste browsers zoals Google Chrome bieden de optie om gebruikersnamen en wachtwoorden op te slaan. Dit maakt het inloggen op LinkedIn en andere platforms die je vaak bezoekt, eenvoudiger. Je kunt dit relatief eenvoudig activeren via de opties in jouw browserbalk. Daarmee voorkom je dat je steeds weer opnieuw moet inloggen.
2. Inloggen op LinkedIn via een password manager
Een andere optie is het inzetten van een password manager. Hierin sla je wachtwoorden op van al je verschillende accounts. Ook kunnen deze tools je helpen bij het genereren van moeilijk te kraken wachtwoorden. Je kunt ze doorgaans raadplegen op meerdere devices zodat je je wachtwoorden altijd bij de hand hebt. LastPass is een dergelijke tool.
Het voordeel van LastPass is ook dat er een browser-plugin voor beschikbaar is. Dit stelt je in staat om het inloggen op LinkedIn te realiseren zonder handmatig wachtwoorden in te hoeven voeren.
3. Gebruik een minimaal aantal systemen
Als je geen problemen wilt hebben met inloggen op LinkedIn is het verstandig om het aantal systemen waarop je LinkedIn benadert te beperken. Gebruik bijvoorbeeld alleen de desktop computer en een telefoon. Als je dan je telefoon gebruikt, werk dat vooral vanuit de LinkedIn app. Die bewaart jouw login-gegevens waardoor je niet steeds opnieuw in hoeft te loggen.
Je kunt er eventueel een derde systeem aan toevoegen zoals een ipad waar ook een LinkedIn-app op draait. Ook hierbij kun je er uiteraard voor kiezen om de aanmeldgegevens automatisch in te laten vullen.
4. Check altijd vanuit welk account je iets plaatst!
Als jij als marketeer meerdere LinkedIn accounts beheert zul je ook moeteen inloggen op LinkedIn accounts die van elkaar verschillen. Je kunt ook met je persoonlijke profiel als beheerder worden aangesteld voor bijvoorbeeld de bedrijfspagina van jouw bedrijf. Of om het Advertising-account te beheren.
Als je voor meerdere bedrijven LinkedIn-activiteiten verricht moet je hier dus goed op letten. Ook hier kunnen de password-managers je bij helpen.
FAQ
Tegenwoordig biedt LinkedIn een brede set aan diensten zoals:
Bedrijfspagina’s, opleidingen, sales tools en advertising tools. Ook is er een uitgebreide recruitment tool beschikbaar
Dit kan door actief berichten te posten, LinkedIn advertising in te zetten of mensen actief te benaderen.
Je gaat naar je profiel opties (onder je foto) en kiest de onderste optie: Sign Out of uitloggen.
Inloggen bij LinkedIn: geen probleem meer!
LinkedIn is een van de mooiste social media, marketing, sales en recruitment platforms voor de b2b marketeer. Je gebruikt het:
- Om op de hoogte te blijven van wat er speelt in de branche
- Te werken aan je personal brand
- Jouw organisatie te promoten
- In contact te komen met prospects, samenwerkingspartners en nieuwe medewerkers
- Leads te genereren via advertising
- en nog veel meer….
Als het inloggen in LinkedIn of het switchen tussen accounts een probleem is, gaat dit dus veel tijd kosten en frustraties opleveren. Zorg dus dat je een systeem hebt om hier geen hinder van te ondervinden.
💡Tip! Lees ook onze tips voor het inzetten van Instagram voor b2b!
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.