Tags: social media
Facebook is het grootste online social media platform wereldwijd. In Nederland gebruikt 10,4 miljoen mensen dit social media kanaal, waarvan 7,1 miljoen zeer actief. Dagelijks worden er foto’s, filmpjes en berichtjes aan de tijdlijn toegevoegd. Dus waarom zou je niet adverteren op Facebook om tijdens het scrollen veelvuldig onder de aandacht te komen van je potentiële nieuwe klanten?
Adverteren op social media
Het adverteren op social media is de laatste jaren alleen maar toegenomen. Vooral ook omdat het steeds gemakkelijker wordt om via Instagram, Twitter, LinkedIn, TikTok en Facebook een reclamecampagne op te zetten. Dat komt doordat we steeds minder bladen en kranten lezen en juist steeds meer online zijn. En dat betekent dat jouw doelgroep dus ook online te vinden is. Op Facebook kom je jong en oud tegen en daarom is het een fijn medium om op te adverteren.
Scrollen door de tijdlijn
Op Facebook zijn bovendien veel bedrijven aanwezig. Wellicht heb jij ook wel een Facebook pagina waarmee je in contact komt met de fans van je product, nieuwsberichten deelt en de contactgegevens van je bedrijf kenbaar maakt. Bedrijven, merken en producten op het social media platform die worden gevolgd door een gebruiker, wordt opgenomen in de tijdlijn. En scrollen door de tijdlijn om te zien wat er gepost is, is een van de favoriete manieren om het platform te gebruiken. Wat nu als tijdens het scrollen jouw unieke advertentie ineens boven komt drijven?
Aandacht trekken op een goede manier
Met zo een advertentie plek op Facebook trek je zeker de aandacht. Voor het opstellen van een advertentie hanteert Facebook for Business verschillende criteria. Zo kun je je doelgroep aangeven, bijvoorbeeld vrouwen tussen de 18 en 25 jaar, maar ook hoe lang je campagne moet lopen en welk budget je er aan uit wil geven. Maar genereert dat wel genoeg omzet? Een goed marketing bedrijf gespecialiseerd in alle ins en outs van adverteren op Facebook kan je helpen om aandacht te trekken van potentiële klanten op een goede manier.
Doelgericht adverteren
Wist je trouwens dat je op Facebook heel doelgericht kan adverteren? De tools die het social media kanaal je geeft, helpen daar aanzienlijk bij. Zo is het mogelijk om een heel specifieke doelgroep aan te spreken. Op postcodegebied bijvoorbeeld, maar ook op interesses, hobby’s en nog veel meer. Facebook plaatst jouw advertentie dan alleen op het prikbord van geïnteresseerden. Facebook ads maken adverteren hierdoor heel interessant; dichterbij je mogelijke nieuwe klanten kom je namelijk niet.
Vergroot je naamsbekendheid
Uiteindelijk is het doel om met meer naamsbekendheid meer omzet te creëren. Een Facebook kan daar sowieso bij helpen, omdat leuke campagne filmpjes, bijzondere foto’s en dergelijke ook weer net zo makkelijk gedeeld worden op een eigen Facebook profiel. En dat bericht komt dan weer terecht bij vrienden, familie en collega’s. Zo vergroot je je naamsbekendheid in rap tempo.
Ook op Instagram
Instagram en Facebook zijn beide van het bedrijf Meta. Het is daarom mogelijk om je Facebook campagne door te zetten op Instagram (en andersom). Instagram kent in Nederland 5,9 miljoen gebruikers, waarvan er dagelijks 3,7 miljoen actief zijn. Daarnaast is de kracht van herhaling heel belangrijk voor online adverteren. Heeft een potentiële klant zowel Instagram als Facebook, dan zal je merk, product of bedrijf niet aan de aandacht ontsnappen. En met een goede, nieuwsgierig en enthousiast makend Facebook advertentieplan zal je zeker meer omzet genereren.
Conclusie
Met een gerichte marketing campagne is adverteren op Facebook heel gemakkelijk. De tools van Facebook kunnen je hierbij helpen. Een goed marketingbureau zorgt ervoor dat je echt alles uit Facebook haalt.
Foto door cottaonbro via Pexels
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
LinkedIn content inzetten voor b2b
LinkedIn inzetten voor B2B content, mooie LinkedIn cases. Lees het in dit artikel en gebruik Linkedin content
Adverteren op Facebook: 6 tips die je nog niet wist
Adverteren op Facebook: 6 tips die je nog niet wist; Retargeting met pixel, Uitnodigen om te liken, Maak een leadpages en salespages en meer! Lees verder...
Weg met Social Media Icons op TV
klik op Social Media Icons
Ephemeral marketing: de kracht van vluchtige kiekjes in B2B
Ephemeral marketing: de kracht van vluchtige kiekjes in B2B
B2B heeft nog veel verbeterpotentieel in Digital Strategy
Digital Strategy
Facebook Messenger inzetten voor B2B marketing is niet verstandig
Vele B2B markteers zullen de recente aankondiging van Facebook dat ze een nieuwe web-chat plug-in uitbrengen met interesse tot zich hebben genomen.
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.