Tags: online marketing
Ben je ondernemer en heb je een webshop of lever je een dienst en wil je dat mensen jouw website bereiken? Dan is het verstandig om de online marketing strategie goed op orde te hebben. Door gebruik te maken van een aantal handige strategieën kun je de online vindbaarheid van jouw website vergroten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan online adverteren (SEA) of de organische vindbaarheid verbeteren met ijzersterke SEO-vriendelijke teksten. In dit artikel helpen we jou alvast een eindje op weg en delen we een aantal handige tips.
Tip 1: De techniek moet op orde zijn
Om jouw website hoger in de zoekresultaten van zoekmachines te laten eindigen, is het van belang dat de techniek van jouw website goed op orde is. Vergelijk het met de fundering van een woning. Zonder fundering kan een huis ook niet stevig in de grond verankerd worden. Dit geldt ook voor een website. Als een website niet op orde is, bijvoorbeeld door een te lange laadtijd, SEO-onvriendelijke URL-structuur, interne concurrentie of niet gebruiksvriendelijk is op elk apparaat, kunnen potentiële klanten afhaken. Dit zal ook meegenomen worden door zoekmachines en bepalen hoe belangrijk Google de webpagina vindt.
Tip 2: Schrijf ijzersterke content
SEO-teksten moeten dóór en vóór mensen geschreven worden, en dus niet voor de zoekmachine. Het overmatig gebruik van keyword stuffing is daarom uit ten boze en een absolute no-go. Een zoekwoordonderzoek vormt de basis en is een goede manier om de juiste zoekwoorden in kaart te brengen voor de webpagina waar jij op gevonden wilt worden. Dit kun je uitbesteden aan een specialist, maar je kunt het natuurlijk ook zelf doen! Kijk eens bij de zoekresultaten in Google Search Console. Je kunt in één oogopslag te weten komen op welke zoektermen (zowel algemene zoekwoorden als longtail zoekwoorden) mensen jouw website vinden.
Laat je tot slot niet altijd foppen door de zoekwoorden met hoge zoekvolumes, want de kans is groot dat jouw concurrenten ook op deze termen focussen. Het wordt een stuk lastiger om op een zoekwoord met veel concurrentie hoog in Google te komen. Dit in tegenstelling tot relevante long-tail keywords met lage zoekvolumes. Dat kan voor jouw bedrijf een quick-win zijn op de korte termijn!
Tip 3: Snel scoren met online adverteren
Organisch vindbaar worden in Google is een gevecht van de lange adem. Je zult veel tijd moeten steken in het verbeteren van de website. Daarom kan online adverteren uitkomst bieden voor bedrijven die op een relatief eenvoudige manier snel naamsbekendheid willen creëren. Je kunt namelijk direct boven aan staan in de resultaten, als je dit op een goede manier aanpakt. Het is met online adverteren mogelijk om erg gericht te adverteren op basis van intentie, geografische en demografische gegevens.
Succes!
Photo by Mikael Blomkvist from Pexels
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
De Google Hummingbird update; wat verandert er voor Content Marketeers?
Google Hummingbird update
Online marketingtrends 2021
Wat waren de online marketingtrends van 2020? En in hoeverre had de pandemie invloed op de trends? Een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen
Discussie: kan de online marketeer zonder de kwaliteiten van de 1.0 marketeer?
marketeers
De toekomst van Google Ads automatisering
Redenen om je bij Google Ads te laten begeleiden
Redenen om je bij Google Ads te laten begeleiden: profiteer van best practices, korte lijntjes met Google, handige tools, kennis en ervaring
10 KPI’s die een online B2B-marketeer zeker moet meten
In dit artikel lees je de tien belangrijkste KPI’s voor een online b2b marketeer voor de evaluatie van een online marketing-strategie.
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.