Tags: b2b marketing
PERSBERICHT | Amstelveen, 18 maart 2016. Onder groot applaus is gisteren tijdens het B2B Marketing Forum in DeFabrique te Utrecht de B2B Marketing Award 2016 uitgereikt aan AFAS Software. Er waren drie genomineerden die live op het podium stonden om hun case te presenteren aan het publiek. Na de presentaties had het publiek de mogelijkheid om te stemmen en in combinatie met het juryoordeel rolde AFAS Software als winnaar uit de bus.
De jury over de case:
De winnende case ‘De Accountancy Scan’ is een mooi voorbeeld van een complete en crossmediale marketingaanpak. AFAS heeft zichzelf uitgedaagd om eerder in het aankoopproces met potentiële klanten in aanraking te komen.
De focus op online leadgeneratie heeft er bij AFAS toe geleid dat een groot gedeelte van dat proces inmiddels is geautomatiseerd. Zo creëert AFAS bovenop de bestaande marketingmachine een modern en schaalbaar online marketingplatform met focus content om de doelgroepen eerder te bereiken en te raken.
De jury bestond dit jaar uit voorzitter Ment Kuiper van IDMK Trainingen, Nord van de Mosselaer van Tele2 en Marije van Donselaar van Nuon Business Nederland.
De overige twee genomineerden voor de B2B Marketing Award waren: Rabobank met de campagne IkGaStarten.nl en ABN AMRO Lease met hun campagne voor meer online lease-aanvragen. Vorig jaar sleepte Canon Nederland de award in de wacht.
Over de B2B Marketing Award
In 2010 introduceerde B2B marketingbureau spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B-marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen.
Over spotONvision
spotONvision is een demand generation agency, een modern B2B-marketingbureau, dat organisaties helpt hun omzet te verhogen. Wij creëren en implementeren geïntegreerde sales- en marketingstrategieën om je klant door de customer journey te leiden. We begeleiden je met lead generatie, lead nurturing, sales enablement en klantmarketing.
Om toekomstvaste resultaten te behalen adviseren wij onze klanten aan de hand van de belangrijkste pijlers van B2B-marketing: buyer persona’s en customer journeys, contentmarketing, lead management, en marketing technologie, zoals marketing automation en dashboards. Zo helpen we marketingteams met hun transformatie naar resultaatgerichte teams die niet alleen de beste ROI maar ook de beste klantbeleving leveren.
Met een ruime ervaring in B2B-marketing, sales en communicatie, werkt spotONvision onder meer voor klanten als AFAS, Elsevier, EY, Interpolis, Nuon, Sabic, Schiphol en T-Mobile Zakelijk.
Bovendien maakt spotONvision zich hard voor het uitwisselen van B2B-marketingkennis onder marketeers en richtte in 2010 het B2B Marketing Forum en de B2B Marketing Award op.
Aanbevolen artikelen rondom dit thema
Succesvolle b2b e-commerce begint bij content
Ook in B2B zit men niet stil. Om een succesvolle b2b e-commerce website te hebben, is rijke content onontbeerlijk.
Interview | Bart Strijker van Jelba over B2B e-commerce en B2B leadgeneratie
Interview | Bart Strijker van Jelba over B2B e-commerce en B2B leadgeneratie
Willem de Vries: “Marketing in B2B is pure marketing”
B2B Marketing Trendrapport 2019: De belangrijkste KPI’s en uitdagingen voor 2019
B2B Marketing Trendrapport 2019; MQL, Samenwerking Marketing en Sales en meer inzet van marketing technologie in B2B
Mascha Borsboom: “Leuk dat LinkedIn, maar gevonden worden via Google is belangrijker”
Mascha Borsboom is Content Specialist bij technisch groothandel Imbema. Ze heeft de b2b marketing van haar bedrijf flink zien veranderen richting content marketing.
B2B en Sociale Media: waar loopt het fout?
Veel B2B-bedrijven weten niet hoe ze de inzet van Social Media moeten aanpakken. In dit artikel tonen we hoe je je voordeel doet met Social Media in B2B
We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.